چرا مردان خیانت میکنند

چرا مردان خیانت میکنند


چرا مردان خیانت میکنند سهم زنان در خیانت مردان چیست؟ چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت میکنند؟ اگر از یک روانشناس بپرسید که چرا مردان خیانت میکنند به شما خواهد گفت؛ مردان به دلایل مختلفی خیانت میکنند، گاهی مردان خیانت می کنند چون کمبود های فراوانی در رابطه خود احساس می کنند. گاهی نیز مردان خیانت می کنند چون دچار اختلالات روانی هستند که باید سریعا درمان شود.

برای رسیدن به یک پاسخ کامل که چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت میکنند باید شخصیت و رفتار مرد را موشکافانه وارسی کرد تا ریشه های این رفتار نابهنجار مشخص شود.

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت میکنند

در علم روانشناسی هر عملی، عاملی مشخص یا پنهان دارد. با بررسی و موشکافی هر مسئله ای می توان به دلایل آن پی برد و با کشف دلایل شاید بتوان بسیاری از مشکلات را رفع کرد و در حل مسئله به موفقیت قابل توجهی رسید. در تجزیه و تحلیل دلایل خیانت در مردان می توان به موارد بارزی اشاره کرد که در ادامه ذکر می کنیم.

چرا مردان خیانت میکنند
خلاء عشق یکی از علل خیانت

1.خلاء عشق

خلاء و کمبود در دریافت عشق و محبت یکی از مهمترین عوامل در بروز خیانت محسوب می شود. البته این عامل توجیه کننده خیانت در مردان نیست ولی می تواند مقدمه و عاملی برای سوق دادن مرد به سمت خیانت باشد. مردی که کمبود عشق و محبت را در ارتباط مهم خود یعنی ارتباط با همسر حس می کند؛ برای جبران آن و گرفتن این عشق و محبت از منبعی دیگر مرتکب خیانت می شود. تا شاید بتواند این خلاء آزار دهنده و سخت خود را به این طریق پر کند.

دانستن این مطلب شاید به زوجینی که دچار این بحران نیستند کمک کند تا تلاش بیشتری در ساختن ارتباط عاشقانه و صمیمی تر میان خود کنند. تا با خیانت به این دلیل مواجه نشوند. و از تبعات منفی آن در امان بمانند. و به کسانی که در این بحران هستند آگاهی بدهد که کجای کار را اشتباه کرده اند و با دانستن دلیل بتوانند آن را رفع کنند و رابطه خود را ترمیم کنند.

2.انتقام جویی با خیانت کردن

خیانت به دلیل گرفتن انتقام از همسر و یا خشم شدید نسبت به او یکی دیگر از عوامل و اشکال خیانت مردان می باشد. شاید مردی که از طرف همسر خود مورد بی توجهی قرار گرفته برای تخلیه خشم خود با زن دیگری ارتباط صمیمی بگیرد تا صدمه و فشاری را که از طرف همسر خود گرفته به او بازگرداند یا خشم خود را اینگونه تخلیه کند. مردی که بی توجهی و عدم تعهد دیده شاید برای تلافی و انتقال خشم خود دست به خیانت بزند تا زن نیز طعم بی تعهدی و زجر آن را بچشد. در اختلافات شدید و پس زده شدن و یا طرد شدن نیز امکان دارد که برخی مردان دست به خیانت بزنند تا شاید درخود به حس ارضاء انتقام و تلافی برسند و حرص خود را اینگونه خالی کنند. یا به همسر خود با این کار ضربه بزنند و خشم نسبت به او را اینگونه با او تلافی کنند.

چرا مردان خیانت میکنند
طمع و از دست ندادن فرصت از دلایل خیانت

3.طمع و از دست ندادن فرصت

گاه ممکن است برای برخی از مردان موقعیتی پیش بیاید که آن را قبلا هرگز نداشته اند. و نسبت به استفاده ازاین موقعیت و فرصت به قدری طمع کنند که نخواهند که آن را از دست بدهند و به این دلیل خیانت کنند.

4.مردان وقتی نادیده گرفته شوند خیانت میکنند

مردان در ارتباط هایی که غالبا نایده گرفته می شوند و نیازهایشان یا بطور کلی برای همسرشان اهمیت ندارد یا زن انرژی و پتانسیل یا مهارت برآورده کردن آن را ندارد؛ برخی برای رفع نیازهایشان و دیده شدن، به دنبال شخص دیگری در زندگی می گردند و دست به خیانت می زنند. این نیازها می تواند نیاز مورد تایید قرار گرفتن باشد. مورد تعریف قرار گرفتن. توجه خاص دیدن از همسر و …

البته صرف وجود این حالت دلیل بر خیانت نمی باشد. ممکن است مرد خود باعث این بی تفاوتی و سردی برخورد زن با خود شده باشد. و در صورتی که سعی و تلاش بیشتری برای ساختن رابطه بهتر کند علاقه و توجه همسر خود را بدست آورده و از توجهی که می خواهد برخوردار شود. و اگر شما از آن دست بانوانی هستید که توجه و ارزش قائل شدن برای همسر در اولویت تان نیست، با دانستن این مطلب شاید لازم باشد در دیدگاه خود تجدید نظر داشته باشید.

5.عزت نفس پایین

ممکن است به این فکر کنید که چطور عزت نفس پایین باعث خیانت می شود؟ در صورتی که برعکس به نظر می رسد و از مردی با عزت نفس و اعتماد به نفس پایین تر احتمال خطای کمتری می توان داشت.

مطالعات روانشناسی ثابت می کند که برخی مردان برای جبران و گرفتن اعتماد به نفس بیشتر خیانت می کنند. آنها با داشتن رابطه دوم احساس مهم بودن بیشتری برای خود می سازند. همچنین مواردی را که در زندگی متاهلی در آنها ضعیف عمل کرده اند را می توانند با مقیاس بسیار کوچک تر در این رابطه ی پنهانی ارائه دهند و بازخورد خوبی از همین تلاش کم بگیرند. و اعتماد به نفس و عزت نفس پایین خود را تقویت کنند.

6.مردان تحقیر شده به قصد انتقام خیانت میکنند

تحقیر کردن مردان، کم شمردن آنها و بی ارزش دانستن دست آورد هایشان می تواند عامل سردی و دور شدن و خستگی مرد از تعهد باشد. مردان تحقیر شده بیشتر از سایرین احتمال رفتن به سوی خیانت را دارند. ایرادگیری و سرکوفت شنیدن دائمی مرد از همسر خود، عاملی است که باعث سرد شدن شخص در رابطه می شود و فرد برای رفع نیازهایش احتمالا به سراغ شخص دیگری خواهد رفت.

7.اغنا نشدن در رابطه جنسی

ایجاد تعادل و سطح رضایت بخش در کیفیت و کمیت روابط جنسی میان همسران مسئله بسیار مهمی در ادامه درست رابطه می باشد. در صورتی یک طرف دائما یا به دفعات زیاد به رضایت جنسی نرسد به ناچار و به احتمال زیاد برای ارضای میل غریزی خود به شخص دیگری مراجعه خواهد کرد. این در صورتی است که با مراجعه زوجین به روانشناسان و گذراندن چند دوره ساده می توانند تا حد زیادی باعث رضایت جنسی همسر خود شوند و رابطه خود را سالم نگه دارند. همچنین نسبت به خود نیز احساس بهتری بیابند.

8.خیانتی که ریشه در گذشته دارد

سبک تربیت و کیفیت زندگی فرد در کودکی و درون خانواده اش در رفتار او در لحظه حال بسیار تاثیر دارد. ممکن است مرد خیانت پدر را الگو قرار داده باشد. ممکن است افکار او تحت تاثیر ماجراهایی باشد که در محیط کودکی شنیده و یا با آن مواجه شده است و همچنان با همان تاثیر زندگی می کند. ممکن است در کودکی تحت سوء استفاده جنسی قرار گرفته باشد و این خیانت بروز بحران و رنجی باشد که در درونش پنهان شده است.

9.خیانت مرد به دلیل فساد اخلاقی و عدم تعهد

فساد اخلاقی مرد، اعتیاد او به برقراری ارتباط با افراد متنوع می تواند دلیل خیانت باشد. در این رابطه همسر و رفتار او می توان گفت در حفظ رابطه از خیانت بی تاثیر است. و تنها کسی که می تواند به مرد خیانت کار تلنگر زده یا کمک کند خود اوست که باید بخواهد که خود را تغیر دهد و در این مسیر گام بردارد و از درمانگران کمک بگیرد.

مطالب بیشتر در مورد خیانت مردان

چگونه خیانت را فراموش کنیم

آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *