چگونه خیانت را فراموش کنیم

چگونه خیانت را فراموش کنیم


چگونه خیانت را فراموش کنیم و ببخشیم

چگونه خیانت را فراموش کنیم آیا فراموش کردن خیانت و بخشیدن همسر درست است یا اشتباه؟ چگونه خیانت همسر خود را ببخشیم؟ آیا بعد از خیانت می توان دوباره به همسر خود اعتماد کرد؟

ممکن است این سوالات در ذهن شما مدام تکرار و تکرار شوند و تمام فکرتان را به خود مشغول کند. برای رهایی از این کش مکش بزرگ به راهکاری درست برای فراموش کردن خیانت نیاز است.

وقتی با خیانت همسر خود مواجه می شویم جدایی بهترین تصمیم نیست؛ زیرا که جدایی عواقب بیشتری به همراه دارد. روانشناسان نیز طلاقِ بعد از خیانت را به عنوان آخرین راهکار تائید می کنند و به تمام زوجین توصیه می شود که با تلاش رابطه زناشویی خود را احیا کنند. برای همین تصمیم داریم پاسخ مفیدی در برای سوال چگونه خیانت را فراموش کنیم ارائه دهیم.

چگونه میتوان خیانت را بخشید

نگه داشتن احساسات ناخوشایند از خیانتی که دیده اید شما را از نظر جسمی و روحی پایین کشیده و دچار افسردگی، خشم، تنفر و فرسایش روح و روان خواهد کرد.

اولین نکته مهم در مورد بخشش همسر بعد از خیانت این است که شما با بخشش همسرتان، سلامت جسم و روح خود را باز می یابید و سپس می توانید به ادامه مسیر بپردازید.

برای بخشیدن خیانت همسر باید با احساسات خود روبرو شوید. بعد از تجربه خیانت احساسات آزار دهنده مانند؛ کاهش اعتماد به نفس، خود کم بینی، دلشکستگی، بی اعتمادی، خشم و تنفر نسبت به همسر به ذهن شما حجوم می آورند. مدام به این فکر می کنید که چرا تمام زحمات و از خودگذشتگی هایتان نادیده گرفته شده و چطور همسرتان به تمام زندگی مشترک پشت کرده.

برا اینکه بتوانید خیانت همسر خود را ببخشید باید تمام نکات مثبت رابطه تان را به یاد آورید و دلایل خود را برای حفظ رابطه و فرصت دوباره دادن به آن مشخص کنید.

چگونه خیانت را فراموش کنیم
چگونه می توان خیانت را بخشید

با همسرتان راجع به خیانتش صحبت کنید

برای فراموش کردن خیانت عواطف و احساسات منفی خود را مثل احساس شکست، غم بعد از خیانت، خشم فراوان، افرسردگی، احساس ناامیدی، حس پوچی و بی اعتمادی خود را با همسرتان درمیان بگذارید. اگر احساساتتان در حال فوران هستند، تا هر زمان که لازم است بدون خشم، بدون از دست دادن کنترل، و بدون سانسور و محدود کردن خود، در صلح و آرامش آنها را با همسر خود به اشتراک بذارید.

همچنین می توانید هر آنچه در ذهن دارید را بدون قالب بندی و به زبان ساده بنویسید. این تکنیک باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. همچنین از احساساتی مطلع شوید که خود متوجه وجود آنها نبوده اید. و به این صورت بتوانید به ترمیم آنها بپردازید.

انتخاب کنید که خیانت همسرتان را ببخشید

ابتدا باید به این فکر و تصمیم برسید که آیا می خواهید همسر خود را برای خیانتی که مرتکب شده ببخشید و رابطه را بازسازی کنید و سپس در این مسیر قدم بگذارید. این را بدانید که مجبور به این کار نیستید.

بسیار مهم است که بدانید بخشیدن تصمیمی است که با احساسات منفی که در حال حاضر دارید تناقضی ندارد و لازم نیست انتظار داشته باشید به محض تصمیم برای بخشش همسر تمام رنج ها التیام پیدا کنند یا باید این احساسات دشوار را سرکوب کنید. شما می توانید ناامید، غمگین، آسیب دیده و بی اعتماد باشید ولی بخاطر ارزش های زندگی مشترک همسر خود را بابت این خیانت ببخشید.

برای فراموش کردن خیانت افکار منفی را دور بریزید

این کاملا طبیعی است که ذهن شما برای حل مسئله و پیدا کردن راه حل دائما به این اتفاق میان بر بزند و خیانت همسر را یاد آور شود. این روند باعث آزار شما و کاهش انرژی تان می شود. اگر خود شما شخصا تصمیم نگیرید در مقابل افکار منفی ایستادگی کنید این افکار تا مدتها شما را آزار خواهد داد.

از هر ابزار و امکاناتی برای ایجاد حواس پرتی بعد از خیانت استفاده کنید. در مکان هایی قرار بگیرید که به شما آرامش می دهد و یا با انجام کارهایی هرچند ساده سرگرمی جدید برای خود دست و پا کنید.

به دنبال رویاها یا اهداف کوچک خود بروید که بخاطر نداشتن انگیزه و توجه کافی آنها را رها کرده اید.

شرایط را همانگونه که هست بپذیرید

بخشیدن خیانت همسر به معنی فراموش کردن خیانت او برای همیشه نیست! زیرا که چنین چیزی هرگز ممکن نخواهد بود. ذهن ما طوری طراحی شده که بعد از یک تجربه تلخ همیشه افکار آن را با خود همراه داشته باشیم. به همین علت ذهنمان درصدی احتمال برای خیانت دوباره همسر قائل خواهد شد.

اما بعد از خیانت دیدن یا باید شرایط و اتفاقات را پذیرفت و یا اجازه داد که افکار و احساسات منفی بر روان و رفتار ما تاثیر مستقیم داشته باشند و احیای رابطه و جلوگیری از خیانت دوباره را به امری غیر ممکن تبدیل کنند.

بپذیرید که این بخشش در حالی است که نمی توانیم مطمئن باشیم خیانت همسر دیگر تکرار نخواهد شد و اعتماد از دست رفته بصورت کامل ترمیم نخواهد شد.

بپذیرید که لازم نیست که تمام جزئیات رابطه همسرتان را با فرد دیگر بدانید، فقط پذیرا باشید که این اتفاق افتاده؛ مشکلاتی وجود داشته که باید کشف و حل شوند.

فراموش کردن خیانت به معنی نادیده گرفتن نیست

این را همیشه در ذهن داشته باشید که بخشیدن همسر برای خیانتی که مرتکب شده به هیچ وجه به معنای تایید او و خیانتش نیست. بخشش به معنای فراموش کردن و پوشش کشیدن بر صورت مسئله نیست. مسئله خیانت پا برجاست و باید به آن رسیدگی شود. و بخشش شما فقط آغاز مسیری برای ترمیم رابطه است.

افرادی که تصمیم می گیرند در برابر خیانت سکوت کنند، در ذهنشان این اندیشه را دارند که با سکوت در برابر خیانت دیگر نیازی نیست با چالش های این اتفاق روبرو شد و صرفا سکوت کردن و به دست فراموشی سپردن آن برای جلوگیری از تکرار خیانت کافی است؛ اما این تفکر کاملا اشتباه است.

انتقام کمکی به فراموش کردن خیانت نمی کند

از یادآوری خیانت در رابطه به عنوان سلاحی برای ضربه زدن و تلافی کردن رنج هایتان استفاده نکنید. اگر قرار است در مسیر بخشش باشیم انتقام معنا ندارد. اگر در مسیر و فکر انتقام هستید نمی توانید در بخشش پیشرفتی داشته باشید و به نتیجه برسید.

اینطور به نظر میرسد که انتقام گرفتن با شیوه های مختلف و از راه های گوناگون با ایجاد محدودیت های جدید و یا انجام ندادن وظایف زناشویی شاید مرهمی بر زخم ها باشد. اما این کار تنها نفرت را میان زوجین افزایش می دهد و حتی همسر خیانتکار را به این باور می رساند که خیانت او کاری درست بوده.

وظایف زناشویی خود را ترک نکنید

یکی از بزرگ ترین موانعی که در سر راه ترمیم رابطه بعد از خیانت قرار دارد ترک تعهدات و وظایف زناشویی توسط فرد خیانت دیده است. اگر تصمیم دارید بعد از این اتفاق بزرگ زندگی مشترک خود را نجات بدهید و جلوی خیانت را بگیرید نباید به واسطه لطمه ای که دیده اید از وظایف و روابط خود به عنوان همسر شانه خالی کنید.

همه چیز در مورد زندگی زناشویی حتی رابطه جنسی باید مثل سابق در جریان باشد و زوجین نباید نسبت به نیاز های مادی معنوی و جنسی یکدیگر بی تفاوت باشند.

صبور باشید و به زمان اعتماد کنید

بخشش خیانت همسر، التیام رنجش، ساخت اعتماد دوباره و جلوگیری از خیانت اهدافی نیستند که یک شبه بتوان به آنها دست پیدا کرد. به خود زمان بدهید تا بتوانید ببخشید و در این مسیر هیچ عجله ای نکنید. بگذارید همه عوامل بخشش با جریانی ملایم مسیر درست را طی کنند.

از مشاور خیانت کمک بگیرید

مسئله خیانت یکی از بزرگترین بحران هایی است که در رابطه ممکن است پیش بیاید. همچنین از سخت ترین ضربات روحی روانی است که به انسان تحمیل می شود. لازم است در این مسیر حتما از یک کارشناس کمک بگیرید و حمایت و تخصص او را در کنار خود داشته باشید؛ در این صورت کمترین آسیب را متحمل می شوید.

درباره خیانت بیشتر بدانید:

آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *