آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند

آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند


آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند آیا بعد از خیانت میشود به مردان اعتماد کرد؟ با بررسی نشانه های پشیمانی بعد از خیانت سعی کردیم پاسخ کامل و جامعی در قبال سوال آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند ارائه کنیم.

نشانه های پشیمانی در مردان بعد از خیانت

در مورد نشانه های پشیمانی مردان بعد از خیانت می توان گفت که از لحاظ روانی مردانی که بعد از ارتکاب به خیانت پشیمان می شوند، تغییراتی در رفتار آنها به وجود می آید که با دانستن آنها می توان به پشیمانی مرد از خیانت به همسر، پی برد.

احساس گناه و پشیمانی از خیانت

زمانی که مردان از خیانتی که کرده اند پشیمان می شوند ممکن است احساس گناه کنند. در هر لحظه ایی که عشق و محبتی از همسر خود می بینند احساس گناه می کنند و خود را دیگر لایق این عشق و محبت صادقانه همسرشان نمی دانند.

حتی اگر توسط همسر خود بخشیده شوند همچنان عذاب وجدان و حس گناه را تا مدت ها با خود حمل خواهند کرد.

پشیمانی بابت از دست دادن اعتماد همسر

هر آنچه برای ایجاد و ساختن یک رابطه خوب و زیبا تلاش کرده بوده را از دست رفته و متلاشی می بیند. از دست دادن اعتماد همسر برای او بسیار آزار دهنده بوده و حسه ناامیدی از برگشتن به حالت و جایگاه قبلی به او دست می دهد.

آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند
احساس خراب کردن زندگی با دستان خود

احساس خراب کردن زندگی به دست خود

فردی که خیانت کرده و از خیانت خود پشیمان شده علاوه بر دچار شدن به یاس و ناامیدی از درست شدن زندگی، از خود نیز ناامید می شود و این را می داند که خود با دستان خود زندگی خود را خراب کرده و رابطه ی زناشویی خود را به سمت نابودی کشانده است. و این بار روانی زیادی را به او تحمیل خواهد کرد.

ترس بعد از برملا شدن خیانت

پس از برملا شدن خیانت کشمکش های درونی زیادی وجود خواهد داشت چه برای کسی که پشیمان است و چه آنکه از کرده خود پشیمانی ندارد و به این راه ادامه می دهد. برخی ازافکاری که دائما در سر خیانتکار می چرخد به این مضمون می باشد:

چه عاقبتی در صورت برملا شدن خیانت انتظار او و رابطه و زندگی اش را می کشد؟ و چه بازخورد و برخوردهایی را از همسر و اطرافیان خواهد دید؟ بعد از برملا شدن خانواده و آشنایان بر روی او چگونه برداشتی دارند؟ و ترس از بی آبرویی در جمع نزدیکان و آشنایان و جامعه.

علاوه بر این ترس ها مردی که از خیانت خود پشیمان است خود را گناهکار دانسته و مستحق مجازات می داند. چه انتقام و مجازات از سوی همسر خود و چه مجازات کار خطای خود از طرف کائنات.

آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند
احساس بد نسبت به خود بعد از خیانت

احساس بد نسبت به خود

در مواردی که مرد عادت به خیانت ندارد و از کار خود به شدت پشیمان شده است. احساس می کند که گناهکار است. خود را ملامت و سرزنش می کند. و احساس کثیف بودن و کم ارزش بودن به او دست می دهد. این افکار بر روحیه او تاثیر می گذارد و حالت افسرده، غمگین یا سرخورده و ناامید پیدا می کند و می توان این تغییرات را در روحیه، ظاهر و رفتارهای او متوجه شد.

حس رضایت از خیانت

در مواقعی هم برعکسِ احساس شرم و پشیمانی از خیانت، برخی مردان بعد از خیانت خود، چه پنهان بماند و چه آشکار شود، هیچ حس پشیمانی در آنها دیده نمی شود و برعکس از خیانت خود احساس رضایت نیز دارند.

این حالت در مردانی وجود دارد که اساسا اهل تعهد و وفادار ماندن نیستند و اعتقادی به پایبند بودن به همسر ندارند. آگاهانه و مشتاق و بدون داشتن هیچ مشکلی در زندگی و همسر خود، به سمت خیانت می روند. در این مردان خیانت و داشتن چند رابطه به روش زندگی آنها تبدیل شده است.

یا اینکه مرد قصد انتقام از همسر خود را به هر دلیل داشته و با خیانت کردن موفق شده است که انتقام بگیرد و از این انتقام و خیانت خود احساس رضایت می کند.

اینکه بدانیم همسر خیانتکار از عهدشکنی خود پشیمان است یا خیر مسئله بسیار مهمی است. زیرا رسیدن به این حقیت است که مشخص می کند می توان این رابطه را ادامه  داد و می توان برای درست کردن آن تلاش کرد و به نتیجه مطلوب رسید. می شود رابطه را حفظ کرد و یا امیدی به درست شدن آن نیست و بهتر آن است که آن را ترک کرده و مسیر زندگی خود را در جایی دیگر ادامه داد.

برای دانستن این حقیقت که آیا همسرتان واقعا از خیانت خود پشیمان است و می توان برای رابطه کاری کرد یا نه لازم است که از مشاوران و روانشناسان حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. با چند جلسه و در مدت زمان کوتاهی روانشناسان می توانند تشخیص بدهند که این پشیمانی اصلا وجود دارد یا نه؟ آیا ابراز پشیمانی مردان بعد از خیانت حقیقی است یا خیر؟ و آیا با وجود پشیمانی دوباره خیانت را تکرار خواهند کرد یا می توان برای همیشه رابطه را نجات داد؛ مشاوران و روانشناسان می تواند برای شما در گذراندن این مرحله و ساختن دوباره ی رابطه بسیار کمک کننده باشند.

مطالب بیشتر درباره خیانت مردان:

حالات مرد بعد از خیانت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *