درمان خیانت فقط از طریق روانشناسی و مشاوره ممکن است، این را به خاطر داشته باشید و از هیچ راه دیگری استفاده نکنید. برای تمام کسانی که در زندگی عاطفی یا زناشویی خود، خیانت را تجربه کرده اند این سوالات پیش می آید که آیا بعد از خیانت میشود رابطه را بهبود بخشید؟

این روزها هر چند وقت یکبار از دوستان و آشنایان خبر خیانت کسی به همسرش را می‌شنویم. به نظر می‌رسد که این روزها در اکثریت جوامع خیانت به مسئله‌ای عادی تبدیل شده است. خیانت به جنسیت و جایگاه اجتمایی و … مربوط نمی شود. کاری از تیم تحقیقاتی طلوع سبز.

خیانت چگونه درمان می شود؟

خیانت دیدن درد عمیق و بزرگی است، پیامد های خیانت و آسیب های آن اغلب یا جبران نمی شوند یا خیلی سخت جبران می شوند. در بین این خیانت های گسترده، زوج های بسیاری هستند که تصمیم میگیرند این درد را کنترل کنند. حالا یا با پایان دادن به زنگی مشترک خود یا با اعتماد مجدد و تصمیم برای بهبود و درمان خیانت همسرشان.

1-تصمیم قطعی بگیرید

اولین قدم این است که بدانید آیا واقعا تمایلی به بهبود این رابطه دارید؟ آیا میخواهید آسیب های خیانت را درمان کنید؟ آیا میتوانید دوباره به همسرتان اعتماد کنید یا خیر؟

برای اینکه بتوانید ساده تر و مطمعن تر تصمیم بگیرید باید روش های چگونه بعد از خیانت اعتماد کنیم مروری کنید تا مطمعن شوید آیا می توانید این کار را انجام دهید یا خیر.

درمان خیانت
بعد از خیانت بمانیم یا برویم؟

شما باید بدانید که برای چه رابطه ای می خواهید بجنگید، آیا می توانید این خیانت و فردی که به شما خیانت کرده را ببخشید یا خیر؟ بخشیدن به روند درمان خیانت کمک به سزایی می کند. اگر نتوانید واقعا همسر خود را ببخشید، تلاش شما برای درمان و بهبود زندگی با شکست مواجه خواهد شد.

چطور خیانت همسر را ببخشیم

چگونه خیانت همسر را ببخشیم ؟ چند روش روانکاوی وجود دارد که به شما کمک می کند از این مرحله عبور کنید، یکی از این روش ها تست ارزش گذاری رابطه است. شما در این روش که در مقاله مربوط به بخشیدن همسر آن را کامل توضیح دادیم باید تمام ویژگی ها و نکات مثبت همسرتان را در کنار نکات منفی بنویسید تا به یک نتیجه مشخص برسید.

اما قبل از اینکه خیانت همسر خود را ببخشید و به همسرتان اعتماد کنید این سوالات را پاسخ بدید!

  1. آیا شریک زندگی شما واقعا و عمیقا متاسف است؟
  2. آیا همسرتان داوطلبانه از خیانت خود با شما صحبت کرده، یا از طریق دیگری متوجه این ماجرا شدید؟
  3. آیا قبلا هرگز خیانت کرده؟ یا رفتاری مبنی بر خیانت داشته است؟
  4. آیا همسرتان نیز با ترمیم رابطه از دست رفته موافق است؟ آیا حاضر است برای این درمان نقل مکان کند؟ کار خود را ترک کند؟ آیا حاضر است همراه شما به مشاوره زناشویی بیاید؟
  5. آیا احساس می کنید می خواهید دوباره به این شخص اعتماد کنید؟
2-درک دلیل خیانت

تحقیقات نشان داده خیانت همیشه به خاطر دلایل جنسی نبوده و نیست. گاهی افراد بخاطر کمبودهای یک رابطه عاطفی، یا برای مقابله و فرار از یک بحران نیز این اشتباه را مرتکب می شوند.

با این دلیل به هیچ وجه نمی شود عمل شرم آور خیانت را توجیه کرد، اما با این حال اگر به دنبال بهبودی رابطه تان هستید، باید بدانید که دلیل خیانت همسرتان چه بوده؟ به همسرتان بگویید که با شما صادق باشد. بگویید برای هضم و کنار آمدن با این اتفاق نیاز دارید که دلیل اصلی و واقعی خیانت را بدانید.

توجه کنید که گاه پیش می آید که حتی خود شخص خیانتکار هم دلیل اصلی خیانتش را نمی داند. شاید عمیقا به دلیل کار خود فکر نکرده باشد یا حتی اگر هم کرده باشد بازهم متوجه دلیل اش نشود.

 

درمان خیانت
دلیل خیانت چیست؟

اما در زیر به چند مورد دیگر از علل خیانت کهست مروبط به مشکلات فردی ا اشاره می کنیم:

  1. اختلالات روانی مانند دو قطبی، افسردگی، اختلال کمبود توجه  و … همه می توانند در یک تصمیم گیری اشتباه دخیل باشند.
  2. ایجاد هیجان در زندگی
  3. داشتن پدر یا مادر خیانتکار(در موارد بسیار کم گاه شخصی که خیانت می کند در زندگی گدشته خود شاهد خیانت مادر یا پدرش بوده)

دلایل خیانت مردان همیشه آنقدر که ما انتظار داریم با دلایل خیانت زنان تفاوت ندارد.

3-قطع ارتباط کامل با شخص سوم

در مواقعی که شخص سوم، از همکاران، دوستان و آشنایان شخص خائن است، قطع ارتباط کامل سخت است.

مهمترین پیش نیاز برای درمان خیانت، قطع رابطه و فاصله گرفتن از شخصی است که وارد زندگی شما شده. همسر یا معشوقتان باید بپذیرد که آن فرد را به طور کامل از زندگی خود حذف کند.

درمان خیانت
دیدار با شخص سوم خیانت ممنوع

در مواقعی که این فرد سوم از افراد خانواده بوده باشد اوضاع بسیار سخت و دشوار می شود، زیرا در این شرایط نه تنها رابطه مشترکتان دچار آسیب شده بلکه روابط خانوادگی هم دچار آسیب می شود.

اگر همسرتان تمایلی به قطع ارتباط نشان نداد و حاظر به قطع ارتباط نبود، احتمالا او تمایلی به بهبود این رابطه ندارد پس بهتر است یک موضع مشخص داشته باشید و نشان دهید حاظر به ادامه با این شرایط نیستید.

4-تعیین حد و مرز برای رابطه مشترک

خیانت اغلب زمانی اتفاق می افتد که حد و مرزی برای داشتن یک رابطه سالم و درست تعیین نشود. دلیل خیانت هرچه باشد، شما کاملا این حق را دارید که بعد از خیانت برای رابطه تان این حد و مرزها را روشن کنید. قوانین به ما کمک می کنند که چگونه از خیانت جلوگیری کنیم

به عنوان مثال، شریک زندگی شما نباید با یک همکار مخصوصا جنس مخالف راجب به مسائل یا مشکلات شما و زندگی زناشویتان صحبت کند. یا مثلا دست دادن یا بوسیدن جنس مخالف (به غیر از مواقع احوال پرسی رسمی در بعضی از فرهنگ ها) قابل قبول نیست.

یا به عنوان مثالی دیگر بیرون رفتن با دوستان مجرد و ارتباط با کسانی که فکر می کنید تاثیر منفی آنها زیاد است را ممنوع کنید. شاید کمی خشن و سختگیرانه به نظر بیاید اما این می تواند به درمان خیانت و بهبود رابطه تان کمک زیادی کند.

شما می توانید لیستی از موضوعات غیر قابل قبول و قابل قبول در حریم زندگی مشترکتان و ارتباط های خارج از رابطه تهیه کنید.

5- از مشاور کمک بگیرید
درمان خیانت
مشاوره خیانت در بهبود روابط

تلاش برای درمان رابطه بعد از خیانت به تنهایی، می تواند هم برای شما و هم همسرتان خیلی دشوار باشد. به علاوه خانواده و دوستان ممکن است با این موضوع متعصبانه برخود کنند.

پس از یک مشاور و روانشناس متخصص در روابط زناشویی کمک بگیرید. مشاور می تواند به شما کمک کند که راحتر با احساسات خود کنار بیایید و گفت و گوها و روش های سازنده تری را با توجه به نوع رابطه و شخصیت های فردیتان داشته باشید.

6-هر وقت آماده بودید همسرتان را ببخشید

احتمالا همسرتان از این شرایط بسیار ناراحت و نا امید است و فقط می خواهد از بخشش شما مطمئن شود. ممکن است که از شما بخواهد که همین الان و همین جا بگویید که آن ها را بخشیده اید!

اما همسرتان احتمالا نمی داند که زندگیتان چقدر دچار آسیب شده و برای بهبودی و بخشش زمان لازم است. و جدول زمانی خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است. پس به او بگویید که ندامت و پشیمانی او را درک می کنید. اما هنوز آمادگی بخشش او را ندارید و باید اجازه دهد که روند درمان کامل طی شود.

انواع درمان خیانت و بازگشت به زندگی

قطعا درمان خیانت و بهبودی یک رابطه بعد از خیانت به عوامل بسیاری از جمله نوع خیانت،علت خیانت، ویژگی های شخصیتی و فردی طرفین و… بستگی دارد. برای همین ممکن است روش ها و پروتکل های درمان خیانت زناشویی در سایت های مختلف پیشنهاد شود. اما یکی از بهترین تکنیک هایی که به حل مشکلات زناشویی و بازگرداندن رابطه از دست رفته کمک می کند تکنک های nlp است.

 

؛؛شما می تونید از طریق تلگرام و واتس آپ بصورت رایگان با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید، ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستم؛؛

۰۲۱۹۱۳۰۵۰۵۹

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *