در مقابل خیانت چگونه رفتار کنیم سوالی است که شاید ذهن خیلی از کسانی را که به تازگی خیانت همسر خود را کشف کرده اند، و از این اتفاق ناگوار شوکه شده اند درگیر کند.

اما نگران نباشید! تیم تحقیقاتی طلوع سبز با تحقیقات گسترده و استفاده از روانشناسان با تجربه در زمینه روانشانسی خیانت، جذب عشق، بازگشت رابطه و … به سوالات شما در زمینه برخورد با همسر بعد از خیانت و اینکه بعد از خیانت چه عکس العملی نشان دهیم پاسخ می دهد.

پس برای داشتن بهترین عکس العمل در مقابل خیانت تا انتهای این مقاله با ماه همراه باشید.

رفتار مقابل خیانت
بهترین عکس العمل مقابل خیانت چیست

قبل از اینکه بدانید در مقابل خیانت باید چگونه رفتار کنید باید از تشخیص خود در مورد خیانت همسرتان مطمئن شوید. باید بدانید که دلایل آنها برای خیانت چه بوده تا بتوانید رفتار درستی مقابل خیانت آن ها داشته باشید و رفتاری انجام ندهید که بعد از آن پشیمان شوید. ما در مقالات مرتبط به خیانت، برای کشف خیانت در مقاله ی چگونه خیانت را تشخیص دهیم و همچنین در رابطه با  بررسی علل خیانت در مقالاتی جداگانه دلایل خیانت زنان و همچنین برای زنان، دلایل خیانت مردان را به طور کامل بری آموزش شما، توضیح داده ایم.

نشانه های مهمی که خبر از خیانت می دهند

همچنین مهمترین نشانه هایی که خبر از خیانت می دهند را با تحقیقات بسیار گردآوری کرده ایم. که با مشاهده ی فقط جند نشانه از این نشانه ها می تواند متوجه خیانت زن یا شوهر خود شوید و هرجه سریعتر از این اتفاق شوم پیشگیری کنید: نشانه های خیانت در زنان و مردان

خیانت که گاها از آن به عنوان بلای خانمان سوز هم یاد می کنیم، اتفاقی است که اغلب می تواند منجر به آسیب های زیاد و حتی جبران ناپذیر شود. اما بعد از کشف خیانت و شنیدن این خبر بد شاید ندانید که بهترین عکس العمل در مقابل خانت همسرتان چه باشد؟ چگونه می توانید اوضاع را کنترل کنید؟

ما در اینجا 8  راهکار پیشنهادی بهترین محققان روابط و روانشناسان زناشویی را برای کنترل اوضاع بعد از خیانت گردآوری کرده ایم.

در مقابل خیانت باید چه رفتاری داشته باشیم؟

1-آرام باشید و اطلاعات جمع کنید

برای عکس العمل در مقابل خیانت مهم نیست که در هنگام شنیدن این خبر یا کشف خیانت همسرتان چقدر ناراحت هستید، مهم این است که در مورد آنچه بین شریک زندگیتان و شخص سوم  اتفاق افتاده بدانید. اینکه چطور خیانت رخ داده؟آیا هنوز همدیگر را می بینند و در تماس هستند؟ آیا فقط یک بار باهم بوده اند؟ و هر سوال و اطلاعات دیگری که نیاز دارید برای آگاهی از چگونگی این خیانت بدانید.

داون مایکل دکترای روانشناسی و سکسولوژیست بالینی می گوید:تمام این سوال ها و اطلاعات با ارزش و مورد نیاز است.

واکنش بیش از حد ممنوع

سعی کنید بیش از حد واکنش نشان ندهید و کاری انجام ندهید که بعدا از آن پشیمان شوید. داد و بیداد کردن، سرزنش کردن، رها کردن ناگهانی و رفتارهای پرخاشگرانه بیش از حد هیچ مشکلی را حل نمی کند و فقط باعث می شود که با این رفتارهای شما همسرتان تصمیم به سکوت بگیرد.

2-خود را از شرایط دور کنید

زندگی با شخصی که تازگی به خیانت او پی بردید و قلب و روح شما را مورد آزار قرار داده ممکن است واقعا سخت و آزاردهنده باشد.

ممکن است برای داشتن بهترین رفتار مقابل خیانت همسرتان و کنترل بهتر اوضاع نیاز داشته باشید مدتی از او و شرایط به وجودآمده دور باشید. ماندن در محیط و شرایط به وجود آمده شما را از یک تصمیم گیری درست دور می کند. پس سعی کنید زمانی را دور از این اتفاقات سپری کنید تا به یک نتیجه کامل برسید.

3-از همراهی دوستان و خانواده تان استفاده کنید.

تنها ماندن در این شرایط، بعد از فهمیدن خیانت همسرتان، حال شما را فقط بدتر می کند. تنها به دوش کشیدن بار این اتفاق شما را خسته و آسب پذیر می کند. تهایی شما را به عمق حفره های تاریک خود می کشد و از داشتن عکس العمل مناسب مقابل خیانت دور می کند.

پس با یکی از دوستان مورد اعتماد خود یا یکی از اعضای خانواده که با او راحت تر هستید تماس بگرید، و قراری بگذارید و با آنها صحبت کنید. حتی از آنها درخواست کنید که در صورت امکان به دنبال شما بیایند. زیرا ممکن است در اثر شنیدن این خبر رانندگی یا تنها بیرون رفتن برای شما از هرچیزی خطرناک تر باشد.

جواب خیانت و بهترین برخود مقابل آن

4.گریه کنید
رفتار مقابل خیانت
با خیانت همسر چه برخوردی کنم؟

اغلب فکر می کنیم گریه نشانه ضعف است و سعی می کنیم به هر قیمتی از آن دوری کنیم.

اما باور کنید یا نکنید، گریه خود به عنوان نوعی روان درمانی استفاده می شود. دکتر مارتینز می گوید با گریه کردن شما تنش ها، احساسات منفی و ناراحتی های درون خود را آزاد می کنید که این باعث می شود بعد از گریه با دید واقع بینانه تری به مسائل نگاه کنیم.

پس گریه کردن برای رفتار مقابل خیانت همسر یک رفتار طبیعی است. اما بعد از گریه کردن عذاداری و حس ترحم نسبت به خود را کنار گذاشته و  حال سعی کنید بر افکار و احساسات خود مسلط شوید.

5-ورزش کنید

سریع ترین راه برای اینکه بتوانید ذهن خود را آرام کنید و بتوانید تصمیم درستی در مقابل خیانت همسرتان بگیرید ورزش کردن است.

ورزش کردن باعث آزاد سازی هورمون کروتیزول یا همان هورمون استرس  و همچنین اندورفین می شود.

رفتار مقابل خیانت
عکس العمل بعد از فهمیدن خیانت

پس بعد از پی بردن به خیانت همسرتان سعی کنید ورزش کنید. حتی یک پیاده روی ساده هم می تواند اثر بخش باشد و ذهن شما را آزاد کند.

بازگشت به زندگی بعد از خیانت

شاید بعد از خیانت همسرتان به این فکر بیفتید که آیا بعد از خیانت می شود زندگی کرد؟ چطور بعد ار خیانت به زندگی برگردیم؟

برای بازگشت به زنگی بعد از خیانت ما در راستای کمک به زندگی و رابطه شما مقاله ای تحت عنوان چگونه خیانت را فراموش کنیم تهیه کرده ایم.

در این مقاله تکنیک های موثر برای بخشش خیانت را توضیح داده ایم که شامل موارد زیر می شود:

  • پاکسازی ذهن
  • پاکسازی قلب از کینه
  • تشخیص صداقت همسر
  • تکنبک های درمان خیانت

پس با راهکارهای این مقاله زندگی مشترکتان را از فروپاشی نجات دهید.

6.اشتباهات خود را به عهده بگیرید

در این قدم  ممکن است که شما نیاز به یه مشاور خانواده و سکسولوژیست داشته باشد تا علل دقیق خیانت را مورد بررسی قرار دهد. نقشی که شما در رابطه اتان ایفا کردید مهم است. اینکه زندگی مشترکتان را مورد بررسی قرار دهید، در داشتن بهترین عکس العمل مقابل خیانت همسرتان بسیار موثر است. آیا در رابطه جنسی کم گذاشتید؟ همسرتان را درک نکردید و به عواطف و خواسته های او احترام نگذاشتید؟ و …

پاسخ صادقانه به این سوالات می تواند به شما کمک کند مشکل رابطه تان را بفهمید و عکس العمل درستی مقابل این خیانت داشته باشید.

7-اعتماد به نفس خود را حفظ کنید

اجازه نده

رفتار مقابل خیانت
اعتماد به نفس بعد از فهمین خیانت

ید که این ضربه باعث شود احساس کنید شما بی ارزش بوده اید. یا مقصر تمام و کمال این اتفاق شما بوده اید. با وجود هر گونه دلیل یا اشتباه در زنگی مشترکتان شما مستحق این ضربه نبوده اید.

باید افکار و احساسات منفی که اعتماد به نفس شما را خدشه دار می کند از خود دور کنید. با اعتماد به نفس سعی کنید بهترین برخورد را مقابل این اتفاق داشته اشید.

8-خود را مقصر ندانید

طبعیت انسان ها این است که اغلب برای فرار از گناه اشتباه خود، دیگران را مقصر بدانند. اما این انتخاب همسرتان بوده که به شما خیانت کند سرزنش کردن و مقصر جلوه دادن شما امری معمول و شرم آور است. اما شما نباید به آنها این اجازه را بدهید این انتخاب همسر شما بوده که خیانت کند پس خود را مقصر ندانید و به هیچ عنوان در مقابل خیانت، عکس العملی که نشان دهد خود را مقصر می دانید نشان ندهید.

اعتماد بعد از خیانت

با استفاده از این راه کارها و بهرمندی از آنها امیدواریم بتوانید عکس العمل خوبی در مقابل خیانت همسر داشته باشید. و بتوانید زندگی ای که ممکن است به جدایی ختم شود را نجات دهید. و اعتماد به همسرتان را مجدد به دست بیاورید. اما اعتماد کردن بعد از خیانت سخترین کار برای شخصی که مورد خیانت واقع شده است.

ما در مقاله چگونه بعد از خیانت اعتماد کنیم راهکارهایی را به شما ارائه می دهیم که بتوانید اعتماد را مجدد به زندگیتان برگردانید و رابطه تان را احیا کنید  و زندگی خود را از  بمب خانمان سوز خیانت نجات دهید.

 

؛؛شما می تونید از طریق تلگرام و واتس آپ بصورت رایگان با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید، ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستم؛؛

۰۲۱۹۱۳۰۵۰۵۹

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *