دلایل خیانت زنان

دلایل خیانت زنان


دلایل خیانت زنان یکی از معقوله های جدی برای مردانی است، که در کمال ناباوری شاهد خیانت همسر خود بوده اند. اگرچه اظهار نظر های کلی و معیار های مرسوم اجتمایی باعث می شود به نظر برسد که خیانت در مردان امری طبیعی است در صورتی که اکثر زنان حتی به خیانت فکر هم نمی کنند.

اما داده هایی وجود دارد که نشان می دهد زنان هم به اندازه مردان خیانت می کنند. طبق گفته دانشیار جامعه شناسی در دانشگاه ایالات میسوری، تحقیقات آلیشیا واکر نشان می دهد زنان به همان اندازه و حتی بیشتر خیانت می کنند.

ما در تیم تحقیقاتی طلوع سبز به بررسی دلایل خیانت زنان پرداخته ایم. زیرا برای احیای یک رابطه و زندگی بعد از خیانت، شما باید دلایل خیانت همسر خود را بدانید تا بتوانید این زندگی را نجات دهید.

خیانت در زنان بیشتر است یا مردان؟

واضح هست که مردان زنان خیانت می کنند و جنسیت ربطی به خیانت ندارد. حتی اغلب افراد علی رغم اینکه هنوز یکدیگر را دوست دارند اینکار را انجام می دهند.

در گذشته، اختلافات قابل توجهی در دلایل خیانت مردان و دلایل خیانت زنان وجود داشته است. مردان بیشتر به دلیل تنوع جنسی و زنان به دلیل عدم رضایت از رابطه خیانت می کردنند. اما امروزه این شکاف جنسیتی در خیانت در حال کاهش است. زنان و مردان به خاطر دلایل مشابه زیادی و با نرخ های مشابه خیانت می کنند.

دلایل خیانت برای افراد گوناگون متفاوت است، برخی این کار را بخاطر عشق انجام می دهند، برخی دیگر بخاطر رابطه جنسی، و بعضی برای افزایش اعتماد به نفس و توجه خیانت می کنند و عده ای از روی عادت و هوس.

کشف خیانت زنان

10 مورد از متداول ترین و مهمترین دلایل خیانت زنان را بررسی می کنیم. مطمئناً هر رابطه و هر موقعیتی منحصر به فرد است، اما این توضیحات ممکن است به شما کمک کند تا اقدامات همسرتان را بهتر درک کنید و یا بیشتر به فکر درمان خیانت زنان باشید.

1_رابطه جنسی
دلایل خیانت زنان
وظیفه هر دو زوج ارضای نیاز های جنسی همسرشان است.

کارشناسان می گویند: زنان هم به اندازه مردان از یک رابطه جنسی خوب لذت می برند. وقتی در زنگی مشترک خود به این لذت دست پیدا نکنند خارج از زندگی مشترک به دنبال مردی خواهند بود که بتواند نیاز او را برآورده کند.

اگر کسی به شما بگوید مردان برای رابطه جنسی خیانت می کنند و زنان برای احساسات خیانت می کنند، در اشتباه هستند. پژوهش اخیر منتشر شده در ژورنال تحقیقات جنسی نشان داد که، اگرچه یکی از دلایل مهم خیانت مردان تنوع جنسیتی است اما با این حال این دلیل یکی از مهمترین دلایل خیانت زنان نیز محسوب می شود.

2_رضایت نداشتن از رابطه فعلی

طبق همان پژوهش در ژورنال تحقیقات جنسی، یکی دیگر از مهمترین دلایل خیانت زنان این است که آنها عاشق شریک فعلی خود نیستند. به طور کلی زنانی که از رابطه خود راضی نباشند ممکن است تمایل بیشتری به خیانت داشته باشند.

چه به دلیل عصبانیت، مشکلات مالی یا مشکلات خانوادگی و… ممکن است احساس کنند که خیانت آنچه را که در حال حاضر در رابطه ی فعلی آنها نیست، برایشان فراهم می کند.

محققان با اطمینان می گویند سرد شدن روابط در خانه و تنش ها و خستگی ها در روابط  یکی از دلایل خیانت مردان و خیانت زنان است.

3_فقط یک اشتباه

همه انسان ها اشتباه می کنند! طبق گفته محققان، زنان ممکن است در لحظه تصمیم بگیرند. بدون اینکه از قبل فکری کنند. مانند هر انسانی ممکن است در لحظه قادر به انجام کار درست نباشند. کاری که حتی بعد از انجام آن پشیمان می شوند.

با توجه به پژوهش ها، سومین دلیل خیانت زنان فقط بر حسب موقعیت می باشد. مواردی مانند مست بودن و عدم توانایی در درست فکر کردن و تصمیم گرفتن یا کشمکش با یک احساس منفی ممکن است آنان را در شرایط یک تصمیم اشتباه قرار دهد.

4_خواهان صمیمت و نزدیکی بیشتر هستند.
دلایل خیانت زنان
به همسرتان احساس عشق را هدیه دهید

صمیمیت و نزدیکی اعم از جنسی یا عاطفی، از دسته نیازهایست که همه ما با برقراری یک ارتباط خواهان برآورده کردن آن هستیم. اگر زنان در روابط خود احساس صمیمیت و نزدیکی کامل با همسرشان را نداشته باشند و کسی پیدا شود که آن نوع صمیمیت را از خود نشان دهد، قطع به یقین به سمت آن محبت کشش پیدا میکند، و سعی می کنند صمیمیتی که در زندگی مشترکشان نیست را اینگونه جبران کنند.

درمان خیانت زنان

هدف شما از شناخت دلایل خیانت همسرتان چیست؟ میخواهید از او انتقام بگیرید؟ یا می خواهید رابطه تمام شده را دوباره شروع کنید هدفتان چیست؟

اگر تصمیم دارید یک فرصت دیگر به زندگی با همسرتان بدهید و این کشتی به گل نشسته را به جایی برسانید باید بدانید عوارض خیانت در زنان هم وجود دارد، و به احتمال زیاد همسر شما نیز از این اشتباه پشیمان است و آسیب دیده.

برای اینکه از این مرحله با یکدیگر عبور کنید باید یاد بگیرید چگونه خیانت همسر را ببخشیم، همسر شما نیاز دارد بداند که شما او را می بخشید.

5_فرد جدید باعث می شود زن احساس خاص بودن کند

گاهی اوقات افراد خیانت می کنند چون فرد جدید به آنها احساسی نو می دهد. یا باعث می شود احساس خاص بودن کنند. طبق تحقیقاتی که از زنان خیانت کار انجام شده، 30 درصد از آنها گفتند فرد جدید باعث شده احساس خاص بودن، جذاب بودن، قابل ستایش بودن و … کنند و دیگر مهم نبوده که در خانه چه احساسی داشته اند.

6_اعتماد به نفس پایین
دلایل خیانت زنان
اعتماد به نفس پایین چطور باعث خیانت زن می شود؟

افراد دارای اعتماد به نفس پایین به دنبال تاییدیه و تصدیقی از افراد اطراف خود هستند.

دکتر مارگارت پل توضیح می دهد که اگر شخص، از شریک فعلی خود این اعتبار و یا تاییدیه را دریافت نکند خیانت دور از انتظار نیست. اما بیشتر خیانت هایی که به دلیل کمبود اعتماد به نفس هستند ناشی از فقدان عشق به خود است.

شما به عنوان همسر نقش پررنگی در اعتماد به نفس زن خود دارید. باید به او احساس مهم بودن بدهید. ویژگی های مثبت او را بیان کنید و همیشه به رشد شخصیتی همسرتان کمک کنید.

اعتماد بعد از خیانت

اعتماد بعد از خیانت مشخص کننده سرنوشت رابطه است. و چیزی که بیشتر از هر چیز با خیانت همسر آسیب می بیند اعتماد است. قبول دارم اعتماد بعد از خیانت کار ساده ای نیست، اما برای اینکه زندگی خود را دوباره بسازیم باید به همسرمان اعتماد کنیم.

اما سوال اینجاست چگونه بعد از خیانت اعتماد کنیم؟ برای اعتماد دوباره به همسر در مطلبی که لینک آن را قرار دادیم راه کار های زیادی را بیان کرده ایم مثل؛

  • دلیل محکمی برای ترمیم رابطه و بازگشت به زندگی پیدا کنید.
  • دلیل مناسبی برای بخشیدن همسرتان پیدا کنید.
  • ویژگی های مثبت او را بشناسید.
  • فداکاری های او برای زندگیتان را ببینید.
  • تاثیر مثبتی که همسرتان در زندگی شما داشت بررسی کنید.

در واقع باید نکات مثبت زندگی با همسرتان را در مقابل اشتباه او قرار دهید. با این کار شما به این نتیجه خواهید رسید که اشتباه همسرتان در مقابل ارزش او برای شما بسیار کم اهمیت است.

7_سرکوب احساسات دشوار و فرار از مشکلات سخت

خیانت گاه راهیست برای فرار از برخی احساسات یا رفتار های نا به هنجار.

به عنوان مثال وقتی افراد به دلیل مشکلات مالی، شخصی، جنسی، خانوادگی و … سمت فرد دیگری کشیده می شوند. چون پاک کردن صورت مسئله همیشه ساده تر از حل مشکل است.

وقتی فرد به جایی می رسد که احساس می کند زندگی او همیشه همینطور ادامه پیدا خواهد کرد، دیگر به تعهد اهمیت نمی دهد و برای فرار از تنش ها و پیدا کردن آرامش به کس دیگری پناه می برد.

8_خواهان جدایی یا تغییر هستند

بعضی اوقات زنان برای به پایان رساندن رابطه ای که در آن هستند راهی جز خیانت پیدا نمی کنند. به نظر می رسد خیانت راهی ساده تر از رویارویی مستقیم با شریک زندگی خود برای خاتمه دادن به زندگی مشترک است!

اما محققان به این نکته هم اشاره می کنند که گاهی دلیل خیانت زنان به شوهرشان این است که خواهان تغییر چیزی در رابطه فعلی خود بوده اند که در تغییر آن شکست خورده اند.

9_به دنبال هیجان بودن
دلایل خیانت زنان
اجازه ندید مردان دیگر او را خوشحال کنند

اغلب زنان هیجان طلب هستند. آنها در عین حال که می توانند شریک زندگی خود را دوست داشته باشند و هرگز فکر ترک آنها را نکنند، ممکن است که احساس کنند به چیز اضافه تری نیز نیاز دارند. و جای خالی هیجان را در زندگی روزمره ی خود احساس می کنند.

زنانی که به دنبال هیجان هستند دوست دارند احساس جذاب بودن و خواستنی بودن کنند. وقتی این گونه نیاز های فرد رفع نشود، خارج از زندگی به دنبال آن خواهند رفت.

10_گرسنگی احساسی

وقتی زنان از لحاظ احساسی و عاطفی احساس ناکامی کنند، دلیلی می شود برای دوری از رابطه ی مشترکشان. وقتی مرد تمام تمرکز و انرژی خود را به مسائل مالی، کاری و هر امور دیگری به جز امور زناشویی، احساسی و عاطفی اختصاص می دهد نا دانسته اشتباه بزرگی مرتکب شده!

چون در این شرایط زن بیش از هر زمانی احساس تنهایی و ناکامی می کند. و طبیعی است که از لحاظ احساسی و عاطفی گرسنه می ماند و برای تغذیه احساساتش دست به خیانت می زند.

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *