چگونه خیانت را ببخشیم

چطور می شود خیانت را بخشید


چگونه خیانت همسر را ببخشیم ؟ توصیف احساس شخصی که از خیانت صدمه دیده کار خیلی سختی است. خیانت اتفاق شوکه کننده و دردناکی است.

فارق از اینکه شما و شریکتان چه مدت باهم بوده اید و رابطه تان چقدر عمیق و جدی بوده، ما همه انسان هستیم و انسان ها خطاهای گاه خطاهای جبران ناپذیر یا قابل جبران انجام می دهند.

اما شاید بعد از کشف خیانت همسرتان تصمیم گرفته اید او را ببخشید. شاید او در صدد جبران خیانت خود است. پس اگر میخواهید بدانید چطور می توانید خیانتش را فراموش کنید با ما همراه باشید.

تیم تحقیقاتی طلوع سبز با تحقیقات و پژوهش های خود در زمینه روانشناسی بازگشت رابطه و خیانت، در راستای پاسخ به سوال چگونه خیانت همسر را ببخشیم مقاله ای را تهیه کرده تا با راه های موثر در فراموش کردن خیانت، به شما کمک کند رابطه و زندگی خود را از غم خیانت و جدایی نجات دهید.

چگونه خیانت را ببخشیم
راه های بخش خیانت در زندگی

اگر همسر و شریک شما تا به الان در زندگی عالی بوده و هیچ خطایی از او سر نزده و هرگز چنین اشتباه نکرده بوده پس شاید باید به جای پایان دادن به زندگی مشترکتان و جدایی و آسیب های بعد از جدایی بهتر باشد راهی برای ببخشش او پیدا کنید. بعضی اوقات خیانت افراد می تواند بازتاب یک مشکل جدی در رابطه باشد که ما درباره ی علل خیانت برای شما مقاله ای تحت عنوان دلایل خیانت مردان و همچنین دلایل خیانت زنان تهیه کردیم تا با بهره گیری از آن بتوانید مشکلات رابطه خود را متوجه و آنها را اساسی تر حل کنید.

چگونه می توانیم خیانت را همسر را ببخشیم؟

1-پذیرفتن

با توجه به گفته ی نیکول ریچاردسون، درمانگر زوجین و روابط، برای بخشش مجبورید در قدم اول آنچه را که اتفاق افتاده است بپذیرید و پذیرش و بخشش مواردی نیستند که یک شبه اتفاق بیفتد. پس هر دو طرف باید صبور باشید و به یکدیگر زمان بدهید. شما که مورد خیانت قرار گرفته اید باید به همسرتان فرصت جبران دهید و زن خیانتکار یا مرد خیانتکار هم باید به همسر خود فرصت هضم و  پذیرش اتفاقی که رخ داده را بدهد.

2-بی رحمانه با یکدیگر صادق باشید

دانستن جزئیات خیانت و رابطه داشتن شریک زندگیتان با شخص دیگیری خوشایند نیست، اما برای داشتن تصویر واضح تری از اینکه دقیقا چه اتفاقی افتاده لازم است.

شاید حتی لازم باشد که او پیام ها و مکاتبه های خود در شبکه های اجتمایی با شخص مقابل را به شما نشان دهد. با دانستن جزئیات ریز و درشت خیانت، ممکن است قلبتان واقعا به درد بیاید اما اگر می خواهید خیانت همسر را ببخشید و دچار تنفر بعد از خیانت نشوید و زندگیتان را ادامه دهید، مزایایی که داشتن همه اطلاعات و جزئیات به شما می دهد را در نظر بگیرید.

چگونه خیانت را ببخشیم
جطور خیانت را بپذیریم و ببخشیم ؟

به عنوان مثال، دانستن اینکه رابطه شریک زندگی شما دقیقا از چه زمانی و چگونه شروع شده است  ممکن است به شما کمک کند تا وضعیت رابطه خودتان را در آن زمان بررسی کنید. و یا دانستن اینکه همسر شما به چه نوع خیانتی مبادرت ورزیده است به شما کمک می کند که میزان آسیبی که زندگیتان دیده است را بسنجید. آیا فقط با شخص مقابل بیرون می رفته اند؟ و یا فقط در شبکه های اجتمایی باهم صحبت می کرده اند؟ یا رابطه ی جنسی نیز داشته اند.

جبران خیانت

اگر شما کسی هستید که خیانت کرده اید و به دنبال راهی برای جبران خیانت هستید مقاله چگونه خیانت را جبران کنیم را بخوانید تا در کمتر از 30 روز و فقط با 5 گام، زندگی خود را از گناهی که کرده اید نجات دهید.

3-به رابطه نگاه کنید و ببینید کجای کار اشتباه بوده است

در این قدم از چگونه خیانت را ببخشیم، بسیار مهم است که بدانید خیانت همسرتان تقصیر شما نبوده است. شما هیچ کار اشتباهی که مستحق چنین اتفاقی باشید انجام نداده اید.

با این اوصاف، لازم است کمی وقت بگذارید تا در نظر بگیرید که اگر شریک زندگی شما خیانت کرده، ممکن است به این دلیل باشد که روابط شما آنطور که تصور می کردید محکم نبوده است. ممکن است مشکلی در روابط عاطفی، روابط جنسی، اختصاص ندادن وقت و انرژی بیشتر برای همسرتان و … باشد.

خیانت همسر را ببخشیم
روش های موثر برای بخشش خیانت

هنوز نمی دانید که مورد خیانت قرار گرفته اید یا نه؟ به همسر خود شک دارید؟ بوی خیانت را حس می کنید؟دنبال راهی برای کشف خیانت همسرتان هستید؟ چگونه خیانت را تشخیص دهیم کلیک کنید تا شک خود را برطرف کنید.

چگونه میشود با غم خیانت کنار آمد؟

به خود زمان دهید.

فراموش کردن غم خیانت یک شبه اتفاق نمی افتد. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که در عرض 24 ساعت خیانت همسر را ببخشید.

ممکن است ماه ها یا حتی سالها طول بکشد تا شما و همسرتان دوباره در یک صفحه برگردید و روابط خود را تقویت کنید. برای دستیابی به بخشش واقعی(بخششی که کاملا به معنای پشت سر گذاشتن این ماجرا و رها کردن کینه باشد.) شما به زمان نیاز دارید. پس نگران نباشید و فقط به خود زمان بدهید.

در صورت نیاز مدتی دور شوید
چگونه خیانت را ببخشیم
بهترین راهکارهای بخشش خیانت

اگر به مدتی دوری از همسرتان احتیاج دارید، به خصوص اگر تازه از خیانت همسرتان با خبر شده باشید، قابل درک است. زندگی در یک خانه ممکن است دشوار باشد، بنابراین ممکن است بخواهید یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را پیدا کنید تا به طور موقت در آنجا بمانید. اگر تصمیم دارید در یک خانه بمانید و از خوابیدن در یک تخت احساس ناراحتی می کنید فعلاً جداگانه بخوابید.

در صورت داشتن فرزند اوضاع می تواند کمی پیچیده شود. می توانید به آن ها بگویید می خواهید یک هفته ای را به مسافرت بروید و یا میخواهید در جایی دیگری از خانه بخوابید. نیازی نیست که آنچه اتفاق افتاده را برای فرزندتان فاش کنید.

به همسرتان بگویید که این دوری ممکن است موقتی باشد و فقط مدتی را نیاز دارید که از او دور باشید تا بهتر فکر کنید.

بخشش لزوما به معنای ادامه دادن نسیت

حتی اگر موفق شوید که از راه های گفته شده خیانت همسر را ببخشید، ممکن است دیگر نتوانید مانند گذشته عاشقانه با همسرتان بمانید، و این اشکالی ندارد!

این بدان معنا نیست که شما برای رابطه خود مبارزه نکردید، یا اینکه از آن دست کشیده اید. بخشش به اندازه کافی سخت است و توانایی انجام این کار نیز یک موفقیت بزرگ است. هدف بخشش است، و رسیدن به آن برای سلامتی ذهنی و عاطفی شما بسیار مهم است. بعد از بخشش آزادید که هرکاری را که میخواهید انجام دهید. دوباره باهم زندگیتان را ادامه دهید و یا با آرامش از همسرتان جدا شوید.

بعد از خیانت چه رفتاری نشان دهیم؟

تیم تحقیقاتی طلوع سبز، برای آگاهی بیشتر شما و کمک به بهبود روابط و زندگی مشترکتان بعد از خیانت، مقاله ای در زمینه ی اینکه بعد از خیانت چه عکس العملی داشته باشیم و وقتی متوجه خیانت شدیم چه رفتاری نشان دهیم، تحت عنوان در مقابل خیانت چگونه رفتار کنیم منتشر کرده است. اگر به تازگی متوجه خیانت همسر خود شده اید و نمی دانید چه رفتاری باید داشته باشید کلیک کنید.

 

؛؛شما می تونید از طریق تلگرام و واتس آپ بصورت رایگان با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید، ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستم؛؛

۰۲۱۹۱۳۰۵۰۵۹

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

 

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *