دلایل خیانت مردان

چرا مردان خیانت می کنند؟


دلایل خیانت مردان در زندگی زناشویی چیست؟علت توجه مردان به زنان چیست؟زنان موجوداتی فوق العاده حساس هستند و وقتی از جانب شخصی که خیلی او را دوست دارند خیانت می بینند از نظر روحی بسیار آسیب می بینند. اما چرا مردان با دانستن صدمات خیانت بازهم خیانت می کنند.

خیانت یکی از ناراحت کننده ترین مواردی است که می توانید در یک رابطه عاشقانه تجربه کنید.خیانت دیدن توسط فردی که خیلی برایتان عزیز بوده است می تواند واقعا ویرانگر باشد، می تواند هزینه های زیادی در پی داشته باشد،طلاق، گسستگی خانواده،خشونت، افسردگی و …

تیم تحقیقاتی طلوع سبز با تحقیقات زیاد و استفاده از روانشناسان با تجربه، توانسته 10 مورد از مهمترین دلایل خیانت مردان در یک رابطه را که حاصل تحقیقات و پژوهش های 30 نغر از بهترین متخصصان روابط زناشویی است را برای شما گردآوری کند.

دلایل خیانت مردن متاهل

مطالعه ها نشان داده که شما میتوانید همسر بسیار خوبی برای مردتان باشید ولی باز هم توجه مردان به زنان دیگر جلب شود. خیانت مردان می تواند هیچ ارتباطی به شما و کیفیت زندگیتان نداشته باشد پس علت توجه مردان به زنان دیگر چیست ؟

دلایل خیانت مردان
چرا مردان متاهل خیانت می کنند؟

آیا مردان بیشتر خیانت می کنند یا زنان؟

اگرچه خیانت در هر دو گروه زن و مرد هست اما آمار نشان می دهد که مردان بیشتر از زنان بعد از ازدواج خیانت کرده اند.اگر بپرسید چند درصد از مردان خیانت می کنند و چند درصد از زنان خیانت می کنند ، جای تعجب نیست که مردان 7 درصد بیشتر از زنان خیانت می کنند.

طبیعی است که همه مردها شبیه هم نیستند و همه خیانت نمی کنند. اما با این حال، از نظر روانشناسی، عواملی وجود دارد که باعث می شود مردان بیش از زنان خیانت کنند.

راه های کشف خیانت مردان چیست؟

1-عدم بلوغ

نداشتن بلوغ برای سرمایه گذاری در وقت، نداشتن بلوغ در انجام تعهدات زناشویی و …

آن ها هنوز بلوغ کافی برای کنترل یک زندگی و مسئولیت پذیری را ندارند. و با ورود به زندگی مشترک و رو به رو شدن با مسائل جدی جا می خوردند. اما چون هنوز به بلوغ فکری نرسیده اند و توجه ای هم به تعهدات زندگی ندارند پس خیانت را امر بدی نمی دانند.

2-احساس ناکافی بودن

دلایل خیانت مردان
خیانت مرد در صورت ناکافی بودن

مردان به دنبال زنی هستند که به آنها احساس اولویت و کافی بودند بدهد. احساس ناکافی بودن در زندگی زنانشویی یکی از دلایل مهمی است که باعث میشود مردان به سمت زنانی کشش پیدا کنند که با آنها احساس برتری می کنند.

جستجو و جلب توجه در خارج از رابطه زناشویی نشانه برجسته خیانت است.

دلایل خیانت زنان

در بسیاری از مواد ممکن است دلایل خیانت زنان با مردان بسیار متفاوت باشد.

مانند:

  • هیجان
  • کمبود اعتماد به نفس
  • عدم رضایت جنسی

به همین منظور ما مهمترین دلایل خیانت زنان را در مقاله ای جداگانه، برای آقایانی که به دنبال علت خیانت همسر خود هستند قرار دادیم.

3-احساس شرمندگی از تمایل به لذت

چرا همسران و شوهران خوب خیانت می کنند؟

بسیاری از آنها در حالی که  شریک زندگی خود را بسیار دوست دارند، اما با گذشت زمان ترس شدیدی در مورد رد شدن خواسته های جنسی خود توسط همسر خود پیدا می کنند و خواسته ها و گاها تمایلات جنسی خود را پنهان و سرکوب میکنند و برای رفع این نیاز مهم رو به شخص دیگری می آورند.

دلایل خیانت مردان
لذت جنسی از دلایل خیانت مردان
4-انتخاب می کنند که خیانت کنند

گاهی هیچ دلیل منطقی و موجه ای برای اینکه چرا مردان متاهل خیانت می کنند وجود ندارد.

آنها خیانت می کنند چون انتخاب کردنند که به شریک زندگی خود خیانت کنند. انتخابی است که شوهر انجام داده بدون اینکه دلیل موجه ای وجود داشته باشد.

شاید در اینجا بپرسید که آیا ممکن است مردان بعد از خیانت پشیمان و نادم شوند؟ آیا بعد از خیانت امکان بازگشت وجود دارد؟

آیا می شود از خیانت جلوگیری کرد؟

راه های بسیار مختلفی برای پیشگری از خیانت توسط روانشاسان و سایت های مختلف ارائه می شود. با این حال ما شاهد بیشتر شدن خیانت در روابط مشترک هستیم.

ما با تحقیقات بسیار بهترین راه های موثر در جلوگیری از خیانت را به طور کامل در مقاله چگونه از خیانت جلوگیری کنیم ارائه داده ایم.

5-خودخواهی
دلایل خیانت مردان
علت خیانت مردان متاهل

گاه خودخواهی، تعهد و یکپارچگی را در زندگی از بین می برد. وقتی مردان فقط خود و خواسته ها و نیاز هایشان برایشان در ارجعیت و اولویت باشد، و یا خود را را از دیگری در یک زندگی مشترک برتر بدانند زمانی است که باید دیر یا زود منتظر خیانت بود.

6-از ازدواج خود نا امید می شوند

مردان فکر می کنند با ازدواج وارد یک زندگی عالی خواهند شد. وقتی خواستند می توانند رابطه جنسی بر قرار کنند و یا در دنیایی بدون مشکلات مالی و مسوئلیت های مختلف زندگی کنند.

اما ازدواج فقط رابطهی جنسی و حرف های عاشقانه و … نیست. مسئولیت های مالی، مسئولیت فرزندان و… لذت اولیه ازدواج را کمتر می کند.

7-تاریکی قلب و ذهن

یکی از رایج ترین دلایل خیانت مردان به همسرشان ، تاریکی ای است که در قلب و ذهن آنها رسوخ کرده. عواملی از جمله شهوت، غرور، اغوای رابطه ی نامشروع و سرخوردگی های شخصی از زندگی مشترک و … به طور کلی آنها را مستعد خیانت و بی وفایی می کند.

دلایل خیانت مردان
شهوت دلیلی برای خیانت مردان
8-احساس عدم رضایت و خوشبختی زن

به گفته ترا بریونز رواننشناس روابط، مردان خیانت می کنند چون آنها برای خوشبخت کردن زنان خود زندگی می کنند و وقتی دیگر احساس موفقیت در آن زندگی مشترک را نکنند، به دنبال یک زن جدید می گردند که بتوانند با خوشبخت و خوشحال کردن شخص جدید، احساس رضایت و مرد بودن را در خود ارضا کنند.

9-الگوها و ایده آل عاشقانه مدرن

هنگامی که یک رابطه جلوه و شکوه عاشقانه اولیه خود را از دست می دهد، غیرعادی نیست که در آرزوی آن اشتیاق اولیه، هیجان جنسی و رابطه ی ایده آلی که هنگام شروع همان رابطه وجود داشته است، باشیم. معمولا کسانی که این تحول عشقی را که در یک رابطه واقعاً متعهدانه وجود دارد درک می کنند، آن را می پذیرند و به ندرت فکر خیانت آنها را وسوسه می کند. یا حتی ممکن است تحت تاثیر فیلم ها و سریال های عاشقانه مدرن امروزی به دنبال داشتن رابطه ای پر شور و اشتیاق همانند آنها، سودای خیانت در سر بپرورانند.

10-عدم دسترسی به همسر

اغلب مردان وقتی در مواقع نیازهای خود، از جمله نیاز های عاطفی و  جنسی، همسرشان به هر دلیلی  نتوانند پاسخگوی نیاز های آنها باشد ممکن است به سمت شخصی که بتواند این نیازها را برآورده کند بروند.

این مورد معمولا در دوران بارداری زنان بیشتر اتفاق میفتد.

خیانت در دوران بارداری

دلایل خیانت مردان
چرا مردان در دوران بارداری همسرشان خیانت می کنند؟

در رابطه با  علت خیانت مردان در دوران بارداری می توانید به مقاله ای که در این خصوص با عنوان خیانت مردان در دوران بارداری منتشر گردیده است رجوع کنید.

عکس العمل مقابل خیانت

اما حال که با دلایل خیانت مردان در یک رابطه ی مشترک آشنا شدیم ممکن است بپرسید بعد از متوجه شدن این اتفاق نا

؛؛شما می تونید از طریق تلگرام و واتس آپ بصورت رایگان با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید، ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستم؛؛

۰۲۱۹۱۳۰۵۰۵۹

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!