تشخیص خیانت

راه های تشخیص خیانت همسر


چگونه خیانت را تشخیص دهیم ؟ در حال سرچ کردن در اینترنت به دنبال راهی برای تشخیص خیانت و یا علائم خیانت هستید؟ فکر می کنید که قربانی خیانت همسرتان شدید؟ اما قبل از این که واکنشی نشان دهید باید از میزان صحت فکر خود مطلع شوید.

تیم تحقیقاتی طلوع سبز با تحقیقات وسیع در زمینه روانشانسی خیانت و بازگشت به رابطه با اشاره به رایج ترین علائم خیانت، پاسخ سوال چگونه خیانت را تشخیص دهیم را برای شما تهیه کرده است.

قبل از خواندن این مقاله باید بدانید که نشانه های خیانت در روابط متفاوت است. ممکن است که بروز یکی از نشانه های زیر در رابطه ای به معنای خیانت باشد، ولی همان نشانه در رابطه ای دیگر یک مسئله بسیار متداول و معمول باشد. همچنین این نشانه ها می توانند تحت تاثیر عوامل جغرافیایی مانند فرهنگ، دین، آداب و رسوم و … قرار بگیرند.

برای اطلاع از رایج ترین نشانه های خیانت هم در زنان و هم در مردان کلیک کنید:نشانه های خیانت در زنان و مردان

تشخیص خیانت
چگونه خیانت همسر را تشخیص دهیم؟

با ما همراه باشید تا قبل از بروز هرگونه واکنشی نسبت به سوظن خود با علائم ابتدایی خیانت در روابط آشنا شوید.

چگونه خیانت را تشخیص دهیم؟

1-تمایلی به انجام هرگونه خرید مشترک و مهم ندارند.

دیوید کلوو، خانواده درمانگر و نویسنده کتاب “تو دیوانه نیستی” می گوید: داشتن تعهداتی در خریدهای بزرگ و مشترک مانند خرید خانه، خرید ماشین و … نشانه ی یک زندگی طولانی مدت، سالم و به دور از خیانت است.

اما اگر همسر شما تمایلی به برنامه ریزی برای خرید خانه، ماشین یا هر نوع خرید بزرگ مانند این ها، نشان نمی دهد باید به گوش باشید. گرچه احتمال دارد این بی تمایلی و مردد بودن همسرتان فقط به دلیل نگرانی های مالی باشد، اما با این حال می تواند نشانه ای از خیانت نیز باشد. مخصوصا اگر این مسئله در گذشته نبوده است.

2-تلفن همراهشان را از خود جدا نمی کنند.

تشخیص خیانت
راه های تشخیص خیانت

امروزه اعتیاد به گوشی های همراه و فضاهای مجازی بسیار فراگیر و گسترده شده است. اما اگر همسر شما به طور ناگهانی و عجیب به تلفن همراه خود وابسته شده، بدون اینکه در گذشته چنین عادتی داشته باشد، طوری که حتی تلفن همراه را با خود به سرویس بهداشتی و حمام هم میبرد. می تواند یکی از پاسخ های احتمالی برای سوال چگونه خیانت را تشخیص دهیم باشد.

چگونه به خیانت همسر پی ببریم؟

3-سخاوتمند می شوند.

روانشناسان می گویند، خیانتکاران برای پوشاندن گناه خیانت خود سخاوتمند می شوند. برای شما هدیه می خرند، شما را به رستوران های لوکس و گران قیمت می برند و … مخصوصا اگر در حین انجام این کارها کمی هم سرخ شوند، باید بیشتر مراقب باشید.

طبق گفته روانشناسان گاهی اوقات افراد هنگام خیانت روحیه ی بهتری دارند. و چهره ی شاد آنها که همراه با سعی برای جلب توجه و رضایت  شماست می تواند دلیل این رفتار سخاوتمندانه باشد.

4-به ظاهر خود بیشتر توجه می کنند.

تغییر مدل مول، ثبت نام در باشگاه، تغییر سبک پوشش و استایل، استفاده از عطر و ادکلن و …

نشانه ها و رفتارهایی که باید بیشتر به آنها توجه کنید و به دنبال دلیل این تغییرات جدید باشید. شاید این نشانه ها، یکی از راه های تشخیص خیانت همسرتان باشد.

تشخیص خیانت
چطور خیانت را متوجه شویم؟

چگونه خیانت را کشف کنیم؟

5-بیش از حد جزئیات را با ما به اشتراک می گذارند.

ممکن است که وقتی از آنها می پرسید مهمانی کاری چطور بود، شروع به گفتن لیست کامل مهمانان، غذاهایی که سرو شد، دقیقه به دقیقه ی مهمانی و اتفاقات افتاده کنند.

روانشناسان می گویند:اغلب دروغگوها زیاد صحبت می کنند. افرادی که حقیقت را می گویند، تمایلی به بازگو کردن جزئیات و داستان سرایی ندارند. زیرا می دانند که دیگران آنهارا باور می کنند. اما وقتی افراد شروع به زیاد صحبت کردن و داستان سازی راجع به یک موضوع می کنند پس فریبی در کار است.

6-یک قدم از شما جلوتراند.

اگر همسرتان دائما جویای برنامه ی روزانه ی شماست، چه ساعتی خانه هستید؟ چه ساعتی بیرون هستید؟ کجا می روید؟ کی می روید و … ممکن است عجیب باشد.

می خواهید بدانید چگونه خیانت همسرتان را کشف کنید؟ روانشناس مایر، در این باره می گوید: فرد خیانتکار باید بتواند زمان مشخصی را راحت و بدون نگرانی از بابت شما داشته باشد. تا بتواند با آن فرد اوقات خوشی را داشته باشد. برای همین اگر شروع به پرسیدن این سوالات عجیب از شما می کند بدانید خیانت در زندگی شماست.

پس می توانید سعی کنید که اینبار شما یک قدم جلو باشید!

7-در شبکه های مجازیشان از شما نمی گویند.

می پرسید چگونه خیانت را تشخیص دهیم؟ آدل آلیگود، درمانگر زوجین در جواب شما می گوید: وقتی شما یک زوج به اثبات رسیده هستید پس شریک زندگی شما باید به راحتی از شما و زندگی مشترکتان در شبکه های مجازیشان بگوید. به پست های شما توجه کند. نظر بدهد. بدون ترس از شما و زندگی مشترکتان  پست بگذارد و …

مخصوصا اگر قبلا تمام این کارها را انجام میداده و ناگهان آنها را متوقف کرده، پس باید توضیح منطقی و قابل باوری برای این امر داشته باشد.

8-علاقه کمتری به رابطه جنسی دارند

چطور خیانت همسر را بفهمیم؟

چگونه به خیانت همسر پی ببریم ؟اگر در رابطه های جنسیتان اغلب همسرتان بود که شروع کننده رابطه بود. اما اخیرا اینطور نیست و کمتر برای رابطه ی جنسی تمایل نشان می دهد می تواند یکی از علائم خیانت باشد.

کمرنگ شدن رابطه ی جنسی

از بین رفتن ناگهانی علاقه و کمرنگ شدن رابطه ی جنسی همسرتان با شما ممکن است به این معنی باشد که آنها این علاقه و رابطه را جایی خارج از زندگی مشترکشان پیدا کرده اند.

مخصوصا اگر در حین رابطه آنها به نقطه ای دور خیره میشوند در صورتی که شما در حال معاشقه هستید شاید نشان از آن باشد که در فکر همان شخص سوم هستند. و یا شاید فقط همسرتان کمی خسته است و یا دارویی مصرف می کند که عدم تمایل جنسی از عوارض آن است، پس در این باره سریع نتیجه گیری نکنید.

پیشگیری از خیانت

با این حال هیچکدام از راه ها برای تشخیص خیانت نمی تواند دلیل محکمی بر خیانت همسرتان باشد. شاید فقط یک گفت و گوی دو نفره بتواند تمام سوظن ها را برطرف کند.

فکر می کنید ممکن است خیانت در زنگی مشترکتان رخ بدهد؟دنبال راهکارهایی برای پیشگیری از خیانت هستید؟

راهکارهایی مانند رسیدگی بیشتر به ظاهر، اثبات وجود، تنظیم توافق نامه و …

تیم پژوهشی ما مقاله ای مرتبط با این موضوع را منتشر کرده است که در آن تمامی این راهکارها و چندین راهکار موثر دیگر برای پیشگیری از این اتفاق شوم را آموزش داده، اگر میخواهید جلوی این اتفاق دردناک را بگیرید چگونه از خیانت جلوگیری کنیم را بخوانید.

؛؛شما می تونید از طریق تلگرام و واتس آپ بصورت رایگان با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید، ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستم؛؛

۰۲۱۹۱۳۰۵۰۵۹

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *