فراموش کردن خیانت

چگونه خیانت را فراموش کنیم؟


فراموش کردن خیانت چطور ممکن است؟چگونه خیانت را فراموش کنیم ؟ بدیهی است که انواع مختلف مشکلات و اشتباهات سهوی یا عمدی در یک رابطه وجود دارد، اما در این بین خیانت بزرگترین و مخرب ترین این اشتباهات نابخشودنی است.

با این حال زوج هایی زیادی می توانند به این مشکل غلبه کنند و خیانت را به دست فراموشی بسپارند یا خیانت همسر و شریک عاطفی خود را ببخشند.

حتی با راهنمایی صحیح می توان از عامل منفی مثل خیانت برای مستحکم کردن رابطه عاشقانه استفاده کرد! میپرسید چطور؟

تیم تحقیقاتی طلوع سبز با بررسی تمام مطالب منتشر شده در سطح جهانی در باره موضوع چگونه خیانت را فراموش کنیم به راه کار های مطمعنی رسیده است که در این مقاله آنها را با شما به اشتراک میگذاریم.

فراموش کردن خیانت
فراموش کردن خیانت با ساده ترین راه ها

بعد از مطالعه راه های فراموش کردن خیانت شما می توانید به اهداف خود مانند؛ فراموش کردن خیانت و بخشیدن همسر یا معشوقتان برسید.

چگونه خیانت همسر را ببخشیم

چگونه میشود با غم خیانت کنار آمد؟ چگونه خیانت همسر را ببخشیم ؟ تحقیقات نشان می دهد که پاسخ این سوالات شامل دو مفهوم بهم وابسته است تعهد به رابطه و ظرفیت بخشش در افراد.

یسلدیک و وول در سال 2017 دو مطالعه انجام دادند كه رابطه بین تعهد و خیانت را بررسی كردند. در این پژوهش که نام آن “من می بخشم بنابراین متعهد هستم” بود، آنها متوجه شدند كه شدت خیانت با كاهش تعهد به رابطه مرتبط است.

واسطه ی این تعهد میزان بخشش بود به این معنی که هرچه میزان بخشش بیشتر باشد، از دست دادن تعهد در رابطه کمتر می شود.

آنها دریافتند که پس از یک خیانت، عدم بخشش باعث کاهش تعهد در آن رابطه می شود. وقتی روابط دچار یک تنش شدید شده اند، بخشش به حفظ تعهد و جلوگیری از انهدام  رابطه ای که امکان برگشت در آن وجود دارد کمک شایانی می کند.

فراموش کردن خیانت
بازگشت زندگی بعد از خیانت

نکته قابل توجه این است که اگرچه تحقیقات آنها نشان نداد که بخشش باعث افزایش تعهد در رابطه هم می شود یا نمی شود، اما ظاهراً آسیب های ناشی از خیانت را کاهش می دهد.

چگونه از خیانت جلوگیری کنم؟

دانستن اینکه چگونه جلوی خیانت را بگیریم یک امتیاز ویژه در زندگی خواهد بود، اگر فکر می کنیم ممکن است همسرمان خیانت کند، باید با انجام تست های روانشناسی و تکنیک های روانکاوی آموزش ببینیم که چگونه از خیانت جلوگیری کنیم.چگونه از خیانت جلوگیری کنم؟

درمان و بهبودی خیانت همسر

درمان رابطه عاطفی بعد از خیانت معشوق یا همسر به صداقت هر دو زوج نیاز دارد. اگر رابطه ای به دلیل خیانت و وجود شخص سومی در زندگی نابود شده باشد، درمان رابطه یا زندگی زناشویی نیاز به تأمل زیادی در مورد آنچه که اتفاق افتاده و آنچه برای بهتر شدن زندگی لازم است دارد.بهترین راهکار های درمان خیانت در مقاله ی درمان خیانت 

وقتی هر دو نفر معتقد باشند رابطه ارزش جنگیدن دارد، می توانند راه بازگشت را پیدا کنند. مشترک بودن هدف شروع دوباره رابطه تمام شده بین دو زوج می تواند راه نجات برای رابطه عاطفی آنها باشد به شرطی که هر دو قلبا خواستار این اتفاق باشند.

اگر فرد خیانت کار از کار خود پشیمان نیست و یا میخواهد ارتباط را تمام کند باید از تکنیک متقاعد سازی مرحله استفاده کرد.

در این تکنیک که در مقاله چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم مطرح شده است، نحوه برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه طرف مقابل آموزش داده می شود که چند مرحله دارد.

  • دوره ممنوعیت ارتباط
  • نفوذ به ضمیر ناخودآگاه
  • قانون جذب عشق
  • ایجاد جذابیت
  • احیای احساسات؛ کنجکاوی، ترس، حسادت و احساس عشق
  • تکنیک nlp عشق
فراموش کردن خیانت
جبران خیانت

جبران خیانت در زندگی

به خاطر داشته باشید عبور از خیانت زمانی کامل می شود که همسر یا عشقتان نیز به دنبال جبران اشتباه خود باشد.

زمانی که شریک عاطفی تان بخواهد بداند چطور می تواند خیانتش را جبران کند مقاله چگونه خیانت را جبران کنیم تنها با 5 روش ساده اما حیرت انگیز با آموزش صحیح به شما در ترمیم رابطه بعد از خیانت کمک بزرگی خواهد کرد.

برای فراموش کردن خیانت و احیای دوباره رابطه، همسر و معشوق شما نیز باید سهم خودش در این امر را انجام دهد. باید خیانت خود را جبران کند باید امنیت روانی شما را از اینکه این اشتباه را دوباره تکرار نخواهد کرد فراهم کند.

چگونه خیانت همسر را فراموش کنیم؟

تلاش نکنید اتفاقات را فراموش کنید. در حقیقت، این که بخواهید کسی یا چیز را با میل شخصی خود فراموش کنید و کلا از ذهنتان پاک کنید نوعی افسانه است زیرا وقتی کسی را می بخشید، باید کارهای او را نیز فراموش کنید.

اما فقط خدا می تواند بگوید “من شرارت آنها را می بخشم، و دیگر هرگز گناهان آنها را به یاد نمی آورم”

فراموش کردن خیانت
فراموشی خیانت و بازگشت به زندگی

شما مانند خدا قدرت فراموش کردن گناهان اطرافانیاتان را ندارید، خدا هم قصد ندارد که شما فراموش کنید. باید به یاد داشته باشید که درد می تواند به شما کمک کند که از اتفاقات درس بگیرید و از تجربه آن بهره مند شوید.

سعی در فراموشی خیانت و اتفاقی که رخ داده نکنید. در عوض سعی کنید اتفاقات و دلایل خیانت رو مرور کنید و در برطرف کردن آنها گام بردارید. و به دنبال راهی برای درمان خیانت باشید.

آیا خیانت از ذهن ها پاک می شود؟

هیچ خاطره و هیچ احساسی از حافظه انسان حذف نمی شود، خاطرات را می توان در عمق ذهن دفن کرد، اما نمی توانیم هیچ چیزی را محو کنیم.

شما هر گز نمی توانید خیانتی که عشق یا همسرتان به شما کرده برای همیشه فراموش کنید. پس بجای اینکه دنبال راهی برای پاک کردن صورت مسئله داشته باشید آن را حل کنید!

دغدغه اصلی شما فراموش شدن احساسات منفی است که در حال حاظر با آن دست پنجه نرم می کنید. ازبین رفتن این احساسات سه شرط دارد.

  • اصلاح رابطه برای داشتن یک ارتباط عاطفی ایده آل
  • تلاش همسر برای جبران خیانتی که مرتکب شده است
  • اطمینان از عدم تکرار دوباره خیانت

مورد سوم مهم ترین اصلی است که دوام یک رابطه بعد از خیانت را ممکن می کند. تحقیقات نشان داده که اکثر زوجینی که بعد از خیانت می خواهند رابطه خود را ترمیم کنند، موفق می شوند از پس خیلی از مشکلات بر آیند.

جز یک مشکل اساسی، عدم اعتماد زوجی که خیانت دیده است! چون شخصی که همسرش به او خیانت کرده همیشه ترس و نگرانی از تکرار دوباره خیانت را دارد.

به همین دلیل ممکن است تلاش های هر دوی آنها برای ترمیم رابطه عاطفی با یک شکست بزرگ روبرو شود، از این رو برای شروع دوباره زندگی باید بتوانیم خیانت همسر یا عشقمان را ببخشیم.

چگونه خیانت همسرم را ببخشم؟

فراموش کردن خیانت
بخشش خیانت

اول از همه ، باید بدانید که هر دو در کجا ایستاده اید و با پرسیدن سوالاتی از قبیل :

  • آیا ماجرای خیانت کاملا تمام شده یا نه ؟
  • کی تمام شده؟
  • چطور تمام شده؟
  • چطور باورکنم که تمام شده یا خیر؟
  • آیا هرگز دوباره به آن رابطه بر می گردی؟

و … از فرد خیانت شروع کنید.

آیا شخص خائن و خیانتکار واقع احساس ندامت و پشیمانی می کند و به طور واضح به خطای خود اعتراف کرده و از آن پشیمان است؟

این بهبودی و فراموش کردن خیانت فقط زمانی رخ می کند که خیانتکار واقعا از آنچه که رخ داده پشیمان باشد. نه بخاطر آسیب و دردی که این ماجرا در زندگی شما ایجاد کرده. یا صرفا بخاطر تعهدی که نسبت به ازدواج یا رابطه دارد.ما در مقاله چگونه خیانت را ببخشیم تمام راه های تست شده و موثر برای بخشش همسر بعد از خیانت را آموزش داده ایم تا بلکه با این آموزش یک زندگی را از جدایی نجات دهیم.

آیا هر دو شما مایل به شروع دوباره هستید؟

صادق باشید

آیا در این رابطه چیزی وجود دارد که ارزش جنگیدن داشته باشد؟ آیا هنوز احتمال عشق و علاقه در زندگیتان وجود دارد؟ یا این فراموشی یا بخشیدن فقط برای تحقق اهداف مشترک مانند تربیت فرزندان خواهد بود. هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد، اما اگر یک نفر از شما از این قبیل دلایل داشته باشد و دیگری خواهان عشق و بهبود رابطه ی از دست رفته باشد، حقیقتا این بهبودی اتفاق نمی افتد. آنچه بیشتر اتفاق می افتد این است که این فراموشی و این برگشت  زمینه ای می شود برای تنهایی، کینه و تلخی و… و همچنان آسیب پذیر خواهد بود.

خود را ببخشید

خود را بابت عصبانیت یا ناراحتی یا نفرت یا اینکه نمی دانید چه کردید ببخشید. خود را بابت هر کاری که در گذشته کردید ببخشید تا احساس خوبی داشته باشید. وقتی پر از احساس گناه، تاسف و هرگونه احساس بد باشید و نتوانید خود را ببخشید پس همسر خود را هم نمی توانید ببخشید. هرگونه شرمندگی را کنار بگذارید و از خود سوالاتی را که جواب آنها را نمی دانید و به شما فشار می آورد نپرسید و از این بابت احساس گناه نکنید.

ذهن و قلب را از کینه پاک کنید
فراموش کردن خیانت
قلب و ذهن پاک

برای ماندن، برای ترک کردن، برای بخشیدن یا فراموش کردن، برای هرکار و حسی که قبل از خیانت همسرتان، در حین خیانت یا بعد از آن کرده اید یا داشته اید احساس شرم یا گناه نکنید و ذهن وقلب خود را از کینه ها،از عصابنیت ها و هر احساس و فکر سیاهی پاکسازی کنید.

چون این شما نیستید که باید احساس گناه یا شرم کنید.

آیا برای فراموشی خیانت از مشاوره کمک بگیریم؟

زوج هایی که پس از خیانت  تصمیم می گیرند باهم بمانند ، بدون توجه به اینکه این خیانت، خیانتی احساسی بوده یا خیانتی فیزیکی یا جنسی، از اهمیت تعهد و بخشش در رابطه کاملاً آگاه هستند. این زوج ها برای تسریع و روند بهبودی کامل و موثر رابطه ی خود می توانند از مشاوران و روانشناسان در این زمینه بهره مند شوند.

خیانت پایان زندگی مشترک نیست

فراموش کردن خیانت
خیانت پایان راه نیست

گاهی افراد خوب تصمیمات بد می گیرند و افراد بد تصمیمات خوب می گیرند. ما در زندگی دائم در حال تصمیم گیری هستیم. این کار را همیشه انجام می دهیم و گاه با همین تصمیمات به کسانی که بیشتر از هرچه، دوستشان داریم آسیب می رسانیم. برای مدتی به افرادی تبدیل می شویم که هرگز تصور نمی کردیم بتوانیم باشیم. اما اغلب اشتباهاتی که ما مرتکب می شویم حقیقت و کیفیت  زندگی ما را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد.

خیانت یک ضربه ی دلخراش و تکان دهنده در یک زنگی مشترک و یا یک رابطه است. اما ضرورتا به معنای پایان آن نیست. می توان به جای جمع آوری قطعات شکسته و ریختن آنها به سطل آشغال، از آنها استفاده کرد و این رابطه را دوباره، قوی تر، آگاهانه تر، عاقلانه تر و با صداقت و عشق، پایدارتر کرد.

؛؛شما می تونید از طریق تلگرام و واتس آپ بصورت رایگان با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید، ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستم؛؛

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *