جبران خیانت

جبران خیانت در کمتر از 30 روز


چگونه خیانت را جبران کنیم ؟با اینکه بسیاری از خیانت ها در زوجین با جدایی و اتمام آن زندگی همراه است اما زوج های بسیاری هستند که  تلاش می کنند تا زندگی خود را  از این مصیبت پیش آمده نجات دهند.

تیم پژوهشی و تحقیقاتی طلوع سبز که در راستای مباحث روانشناسی خیانت، بازگشت رابطه، جذب عشق و … در حال تحقیق است سعی کرده در این مقاله راه هایی را برای جبران خیانت بیاورد تا شاید بتواند کمک کوچکی برای جلوگیری از فروپاشی ها و جدایی ها کرد باشد.

آیا میتوان خیانت را جبران کرد؟

چگونه می توانم آن را جبران کنیم؟چطور زندگی خود را از نابودی و جدایی نجات دهیم؟ شاید فکر کنید با خیانت پایان زندگی خود را رقم زده اید، اما عجله نکنید. اگر که با تمام وجود پشیمان و متاسف هستید، هنوز امیدی برای جبران این اتفاق هست .

در ذیل به پاره ای از موثرترین راه های جلوگیری از خیانت اشاره کرده ایم پس با ما همراه باشید .

جبران خیانت
راهکار های جبران خیانت

راه های جبران خیانت

1-همدل باشید

شاید شما از شنیدن و دیدن اینکه چقدر به همسر خود آسیب رسانده اید بسیار غمگین و ناراحت شوید و به شدت احساس گناه و شرم کنید. اما اجازه ندهید این احساس باعث شود که شما از همسر آسیب دیده خود دوری کنید. شما باید همدلی خود را نشان دهید و به او بگویید که می خواهید همه ی این آسیب ها را جبران کنید. همدلی بیانگر مراقبت و نگرانی شما است. احساس گناه، پشیمانی از خیانت و ترس از دست دادن شریک زندگیتان را  به او ابراز کنید. و  به او بگویید برای جبران تمام این آسیب ها لحظه به لحظه در کنارش خواهید بود. و از هیچ کاری دریغ نمی کنید.

2-به قوانین جدید احترام بگذارید

به نیازها، به محدودیت یا قوانین جدیدی که همسرتان وضع  می کند احترام بگذارید. مثلا اگر از شما می خواهد زودتر به خانه برگردید یا تماس ها و پیام های شما را چک کند و … قبول کنید. بدانید همسر شما دلایل خوبی برای سوظن نسبت به شما دارد. بپذیرید که اکنون باید شفافیت بیشتری در مورد پیام ها و تماس های تلفنی و رفت و آمدهای شما وجود داشته باشد. هرچه کمتر نسبت به قوانین جدیدی که همسرتان می گوید موضع بگیرید، با برقراری مجدد اعتماد، رابطه شما با سرعت بیشتری بهبود می یابد.

3-برای جبران اشتیاق نشان دهید
جبران خیانت
تلاش و اشتیاق خود را نشان دهید

برای تغییر و ترمیم خود و اشتباهتان اشتیاق نشان دهید. ممکن است شریک زندگی شما شک کند که آیا واقعا شما هنوز به او و ادامه ی زندگی با او علاقه دارید. آیا واقعا در پی جبران خیانت خود هستید؟ اگر واقعاً می خواهید نشان دهید که ارزش اعتماد دارید، باید آن را نشان دهید. همانطور که روانشناس جانیس اسپرینگ آبرامز در کتاب خود با نام 1997 بیان می کند، پس از خیانت، ممکن است  برای جبران مجبور به تغییر شغل خود شوید یا حتی مجبور باشید محل زندگی خود را تغییر دهید. از انجام این کارها دریغ نکنید، و تمام سعیتان را بکنید که با اعمال این تغییرات اشتیاق خود برای حفظ این زندگی را نشان دهید.

بهبود و درمان خیانت

بعد از اعلام پشیمانی و ندامت، از سر گیری مجدد رابطه آنقدر ساده و سریع نیست.

درمان زخم و آسیب های خیانت نیازمند زمان و راهکارهای مخصوصی است. ما با تحقیقات و بهره گیری از توصیه های روانشناسان مجرب بهترین راهکار های درمان خیانت را برای شما گردآوری کرده ایم. با استفاده از این راهکار ها به سریعتر پیش رفتن روند درمان و بهبودی رابطه و بازگشت به زندگی کمک بسیاری خواهید کرد .

برای بازگشت به زندگی قبل از خیانت و درمان رابطه کلیک کنید: درمان خیانت 

4-مسئولیت اعمال خود را بر عهده بگیرید

می پرسید چگونه خیانت را جبران کنیم؟ مسئولیت اشتباهتان را به عهده بگیرید.

جبران خیانت
پذیرفتن اشتباهات

در این مرحله مهم نیست که چرا شما خیانت کردید. مهم این است که شما خیانت کردید و هیچکس شما را مجبور به خیانت نکرده بود. حتی اگر دلیل موجه ای هم برای خیانت وجود داشته، شما می بایست راجب آن باهمسرتان صحبت می کردید و آن را برطرف می کردید. نه اینکه قدم در راه خیانت بگذارید. هرچه بخواهید همسرتان را در این خیانت مقصر بدانید و او را سرزنش کنید که تو باعث شدی که من خیانت کنم، راه های جبران را سخت و سختر می کنید.

پس مسئولیت کاری را که کرده اید به طور کامل به عهده بگیرید. و به هیچ عنوان همسرتان را مقصر ندانید.

5-جبران زمانبر است

فرض کنید حداقل یک سال طول می کشد تا شریک زندگی شما بتواند دوباره به شما اعتماد کند. شما باید آماده باشید تا مکالمات مداوم و گاه دردناک در مورد خیانت خود را تحمل کنید. پس سعی نکنید که جلوی صحبت های همسرتان را بگیرید. اجازه دهید آزادانه حرف بزند. همچنین در این راه ممکن است شما به کمک و یاری دوستان و نزدیکان یا یک مشاور نیاز پیدا کنید.

بازگرداندن رابطه و دلجویی بعد از خیانت کار آسانی نیست. اما اگر شما واقعا و صادقانه می خواهید که رابطه ی خود را حفظ کنید و همسر خود را دوست دارید جبران غیر ممکن نیست.

جطور خیانت زن یا شوهر را ببخشیم؟

اگر شما آن شخصی هستید که مورد خیانت واقع شده. و از خیانت آسیب دیده اید. اما بعد از پشیمانی همسرتان و برای حفظ زندگی می خواهید او را ببخشید اما برایتان سخت است و نمی دانید که چطور میشود خیانت را بخشید نگران نباشید.

بخشش خیانت غیر ممکن نیست. زوج های بسیاری بوده اند که بعد از خیانت یکی از طرفین با استفاده از راه های بخشش و یا درمان توانسته اند زندگی خود را خیلی بهتر و محکم تر از قبل شروع کنند. پس برای بخشش و ادامه ی بهتر زندگی بخوانید چگونه خیانت همسر را ببخشیم؟

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *