برگرداندن عشق از راه دور

برگرداندن عشق از راه دور


چگونه بعد از خیانت اعتماد کنیم ؟یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است در یک رابطه ی مشترک رخ بدهد خیانت و بی وفایی یکی از زوجین است.

اگرچه احساس و زندگی شما بعد از آن ویران شده است اما شاید بخواهید فرصتی دوباره به زندگی مشترک و همسرتان بدهید.

اما می پرسید چطور؟ چطور بعد از خیانت اعتماد کنیم؟ آیا می شود بعد از خیانت به زندگی بازگشت؟

تیم تحیقاتی طلوع سبز با تحقیقات بسیار و بهره گیری از روانشناسان متبحر در زمینه روانشناسی خیانت،بازگشت به رابطه و جذب عشق و … به شما در مسیر اعتمادسازی مجدد بعد از خیانت  کمک می کند.

اعتماد بعد از خیانت
بازسازی اعتماد بعد از خیانت همسر

چگونه می توانیم بعد از خیانت اعتماد کنیم؟

اعتماد پایه و اساس یک رابطه سالم است، حال وقتی این بنیاد از بین برود چه باید کرد؟ قطعا برای هر دو طرفین کار آسانی نیست که بعد از خیانت اعتماد را بازسازی کنند. همچنین ممکن است راهکارها و روش های زیاد و متفاوتی برای اینکه چگونه بعد از خیانت اعتماد کنید در سایت های مختلف موجود باشد.

 ما در زیر به پاره ای از موثرترین راه ها که به شما کمک می کنند تا مجدد بتوانید بعد از خیانت اعتماد کنید و رابطه خود را بهبود ببخشید اشاره کرده ایم.

1-احساسات خود را بروز دهید.
اعتماد بعد از خیانت
راه های اعتماد بعد از خیانت

گاهی، افراد وقتی از دردی رنج میبرند سعی می کنند تمام احساسات خود را درون خود نگه دارند، با این فکر که اگر آنچه که درونشان می گذرد را آشکار کنند ضعیف و شکننده به نظر خواهند رسید.

گرچه برای بازسازی اعتماد و بهبود رابطه بعد از خیانت توصیه نمیکنیم که جیغ بکشید یا داد و فریاد کنید، اما به همسر خود نشان دهید که از خیانت او چه احساسی داردید. بگذارید متوجه شود که دچار چه آسیبی شده اید.

از گریه کردن و صحبت در مورد ناراحتیتان نترسید. این یه شما کمک می کند که موانع ارتباطی پیش رویتان را برای اعتماد بعد از خیانت از سر راه بردارید.

2-نقش خود در آنچه اتفاق افتاده است را نادیده نگیرید.

چیزی که از بروز ندادن احساسات می تواند بدتر باشد این است که نقشی که خودتان در زندگی داشته اید را نادیده بگیرید. با این کار شما هر گز نمی توانید مجدد بعد از خیانت اعتماد کنید.

اشتباه نکنید!

این راهکار به این معنی نیست که شما مقصر خیانت همسرتان بوده اید. با وجود هرگونه دلیلی از سوی همسرتان مبنی بر این که شما هم در خیانت او مقصر بوده اید، شما هرگز مستحق چنین بی وفایی و اتفاقی از جانب او نبودید. اما با این حال ممکن است مشکل اساسی و جدی ای در زندگی مشترکتان بوده که بی تاثیر در این اتفاق نبوده وجود داشته باشد. مانند بها ندادن به نیاز های جنسی و عاطفی همسرتان، درک نکردن او و خواسته هایش و … پرداختن به این موضوع می تواند حتی رابطه ی شما را محکم تر و بی نقص تر از قبل خیانت کند.

شما مقصر خیانت نیستید

نکته قابل توجه در این قسمت این است که اگر همسرتان سعی در این داشت که شما را در این اتفاق مقصر جلوه دهد شاید باید بدانید شاید این رابطه واقعا ارزش جنگیدن نداشته باشد. شما تحت هیچ شرایطی مستحق خیانت نبوده اید.

در مقابل خیانت چگونه رفتار کنیم؟

اگر به تازگی متوجه خیانت همسرتان شده اید. و نمی دانید که بعد از خیانت همسر چگونه باید رفتار کنید؟ چه عکس العملی داشته باشید؟ یا بهترین برخوردی که می توانید بعد از خیانت همسرتان داشته باشید چیست، کلیک کنید: در مقابل خیانت چگونه رفتار کنیم؟

راه های اعتماد بعد از خیانت

3-شریک هلیکوپتری نباشید

همه ما در مورد والدین هلیکوپتری شنیده ایم.

والدینی که بیش از حد درگیر فرزند خود می شوند و تمام مدت اعمال و رفتار آنها زیر نظر دارند و مانند هلیکوپتر بالای سر فرزندشان پرواز میکنند. یک همسر هم می توانند هلیکوپتر باشد.

بسیاری از زوجین این اشتباه را دارند که فکر می کنند اعتماد یعنی تحت نظر داشتن مدام رفتار و حرف های همسرشان. این کار شاید در اوایل یک رابطه بنظر جذاب بیاید که شما همیشه حواستان به همسرتان هست، اما در طولانی مدت اعتماد را از بین می برد.

اگر بخواهید چه قبل از خیانت چه بعد از خیانت، مدام پیام ها و تماس های همسرتان را چک کنید و دائم پیگیر آن شوید که الان کجا هستند؟ چه می کنند؟با چه کسی هستند؟ و … یا هرکاری که انگار مانند یک هلیکوپتر بالای سر آنها پرواز می کنید و مراقبشان هستید شما در حال ایجاد اعتماد نیستید. در واقع با این کار شما فقط یادآوری می کنید که به آنها اعتماد ندارید.

4-به آینده فکر کنید نه گذشته
اعتماد بعد از خیانت
با فکر به آینده اعتماد را برگردانید

برای اعتماد دوباره بعد از خیانت باید تمام تلاش خود را بکنید تا به حال و آینده متمرکز شوید.

اینکه بخواهید بنشینید به اینکه در گذشته چه شد و چه گذشت فکر و به خود ترحم کنید فقط از روند اعتمادسازی دور تر می شوید.

به جای فکر به اینکه چه باید می کردید تا تمام این اتفاقات رخ ندهند میتوانید به زمان حال فکر کنید. و اینکه حالا باید چه کار کنید تا رابطه تان را بهبود ببخشید و تقویت کنید.

5-به مشاوره بروید

یک راه حل بسیار کاربردی برای اعتماد مجدد در روابط شما، مراجعه به مشاوره است.

گاهی اوقات ، تنها یک شخص سوم بی طرف است که به شما کمک می کند بفهمید چگونه روابط خود را به حالت عادی بازگردانید. در حالی که صحبت با دوستان یا خانواده هم می تواند مفید باشد، اما اغلب در نهایت تأثیر منفی دارند. زیرا آنها به دلیل عشق و علاقه به شما و اینکه طاقت ناراحتیان را ندارند، ممکن است با توصیه های متعصبانه شما را از روند اعتماد و آشتی بعد از خیانت دورتر کنند.

پس، از رفتن به یک مشاوره خوب احساس خجالت نکنید.

اعتماد بعد از خیانت
روش های بازسازی اعتماد بعد از خیاینت

بازسازی اعتماد دوباره بعد از خیانت

6-به خود اعتماد کنید

یکی دیگر از راه های موثر برای اینکه چگونه بعد از خیانت اعتماد کنیم این است که خودتان را باور داشته باشید. تا زمانی که به خودتان اعتماد نداشته باشید و خود را باور نکنید پس هرگز هم نمی توانید به شریک زندگیتان اعتماد کنید.

اغلب اوقات کسانی که مورد خیانت واقع شده اند شروع به شک و تردید راجع به خود و پرسیدن سوالاتی مانند اگر فلان کار را انجام می دادم باز هم این اتفاق رخ می داد؟ اگر واقعا من مقصر بوده باشم چه؟ و… می کنند.

به خود یادآوری کنید که شما ارزشتان بیشتر از این است، شما مقصر نبوده اید! این انتخاب همسرتان بوده که خیانت کند. پس احساسات خود را باور کنید. به خودتان اعتماد کنید و اعتماد به نفستان را حفظ کنید. تا وقتی به خود و احساساتان اعتماد دارید و دچار شک نیستید می توانید با تصمیم گیری های درست اعتماد از دست رفته را بازگردانید.

بهبود رابطه بعد از خیانت

برای بهبود رابطه بعد از خیانت و موثرترین راه های بخشش خیانت همسر با تحقیقات فراوان مقاله ای با عنوان چگونه خیانت همسر را ببخشیم  تهیه کرده ایم. تا شما را به بازگشت به زندگیتان بعد از خیانت یاری دهیم.

7-با همسرتان گفت و گو کنید
اعتماد بعد از خیانت
چطور با گفت و گو دوباره اعتماد کنیم

اگرچه دلایل متفاوت و زیادی می تواند باعث خیانت شود که ما در مقالات دلایل خیانت مردان و همچنین دلایل خیانت زنان مفصل از آنها گفتیم. و همچنین در مورد 2 اشاره ای به آن کردیم. گاهی این اتفاق می تواند به دلیل نادیده گرفتن یکی از نیازهای همسرتان بوده باشد

پس باید بهترین راه برای اعتماد بعد از خیانت این است که حتما با همسرتان در مورد این اتفاق گفت و گو کنید. از او بپرسید که چه مشکلی در رابطه اش با شما بوده. و برای برطرف کردن این مشکلات از شما چه میخواهد و راهکارش چیست.

گاهی فقط گفتن جمله هایی به سادگی «هرچیزی در این رابطه که باعث اذیتت شد به من بگو.» برای تقویت یک رابطه کافی است.

عجول نباشید

روند اعتماد سازی در یک شبانه روز اتفاق نمی افتد. هضم خیانت به خودی خود در یک زندگی مشترک بسیار سخت است. پس برای ایجاد اعتماد دوباره و همچنین جلب اعتماد هر دوی شما نیاز به زمان، صبر و شکیبایی دارید.

امیدواریم که با راه کار های گفته شده بتوانید زندگی خود را از نو مجکم تر و بی نقص تر بسازید.

 

؛؛شما می تونید از طریق تلگرام و واتس آپ بصورت رایگان با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید، ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستم؛؛

۰۲۱۹۱۳۰۵۰۵۹

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *