وقتی که در یک رابطه، دونفر تصمیم می گیرند از یکدیگر جدا شوند. در آن زمان تصمیم خود را گرفته‌اند و تردیدی برای آن ندارند. اما پس از مدتی از جدایی باز هم دوست دارند که رابطه قبلی خود بازگردند. علاقه و میل افراد به برگشت به رابطه تمام شده و شروع مجدد آن علت‌های گوناگونی دارد، که یکی از مهم ترین دلایل حس علاقه‌ای است که فرد به شخص قبلی دارد. در ادامه به این سوال که چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم پاسخ می‌دهیم همچنین دلایل شروع مجدد یک رابطه تمام شده را بررسی می‌کنیم.

با تیم تحقیقاتی طلوع سبز با تحقیقات گسترده و استفاده از روانشناسان با تجربه در زمینه روانشانسی خیانت، جذب عشق، بازگشت رابطه همراه باشید.

چه دلایلی سبب شروع دوباره رابطه تمام شده   می‌شود؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم بازگشت به رابطه قبلی دلایل گوناگونی دارد که در ادامه برخی از این دلایل را بررسی می‌کنیم.

جدایی تصمیم عجولانه‌ای بوده

بعضی وقت‌ها افراد به دلیل خودخواهی و یا لجبازی، رابطه را به خراب کرده و بهم می‌زنند. به جای پیدا کردن راه حل برای مشکلات، از مشکلات عبور می‌کنند و از هم جدا می‌شوند. ابن مدل جدایی ها که بسیار عجولانه است بعد از مدتی پشیمانی را به همراه دارد.

بدون او نمی‌توانید و بسیار غمگین هستید

همه افراد در هنگام تمام شدن رابطه درگیر احساسات خود می‌شوند. حتی اگر این رابطه با ایده‌آل های شما بسیار متفاوت باشد بسیار طبیعی است کمی احساسی شوید و حس ناراحتی داشته باشید. ولی اگر سال‌ها از تمام شدن رابطه گذشته است و هنوز هم حس نا امیدی دارید و با جدایی کنار نیامده‌اید، می‌تواند نشانه ای برای شروع دوباره رابطه تمام شده باشد. بعد از گذشت مدتی طولانی از جدایی، به این موضوع پی برده‌اید که بودنتان با یکدیگر شما را واقعا خوشحال و راضی می‌کند و اصلا نمی‌توانید از یکدیر بگذرید. اگر رابطه شما اینگونه است می‌بایست به آشتی کردن و بازگشت به رابطه حتما فکر کنید.

امید بسیاری در رابطه مشاهده می‌کنید

این موضوع مقداری پیچیده می‌باشد، به این دلیل که هر شخص عاشقی اعتقاد  دارد که امکان شروع یک رابطه تمام شده وجود دارد. ولی به این نکته توجه کنید که اگر فکر می‌کنید بازگشت به رابطه واقعا ارزش دارد این کار را انجام دهید. اما کل باور و امید زندگی خود را بر این موضوع که به رابطه بر می‌گردید سپری نکنید.  فقط یک بار سعی کنید که به رابطه بازگردید و اگر نشد به زندگی عادی خود ادامه دهید. بعضی وقت‌ها یک امید الکی و پوچ سبب می‌شود که شما در یک موقعیت اشتباه قرار بگیرید و قبل ار اینکه متوجه بشوید کل زندگی خود ر در یک خیال سپری کرده‌اید.

مشکلاتتان قابل حل می‌باشد

اگر واقعا و جدی به فکر بازگشت به رابطه قبلی خود می‌باشید، دلایل و شرایطی که سبب شده است رابطه پایان یابد بسیار مهم می‌باشد.به این علت که درست کردن یک رابطه‌ای که با آسیب به یکدیگر و نفرت پایان یافته است بسیار سخت تر از رابطه‌ای می‌باشد که به صورت دوستانه پایان تمام شده است. همچنین اگر طرف مقابل خود را به دلایلی مانند بی احترامی به ، خیانت یا هر نوع خشونت فیزیکی ترک کرده‌اید، شروع رابطه تمام شده با فرد آخرین موضوعی است که باید در نظر بگیرید.

اما اگر مسائل و مشکلات قابل حل باشند، ترمیم و درست کردن رابطه بسیار آسان می‌باشد. به عنوان مثال اگر از مشکلات ارتباطی ناراحت می‌باشید.  سعی کنید که در هنگام به وجود آمدن چنین مشکلاتی، خیلی رسا صحبت کنید و خودتان را ابراز کنید. هنگامی که به این مسئله رسیدگی شود، بازگشت به یکدیگر و داشتن یک رابطه سالم بسیار آسان و زیبا می‌باشد.

شروع دوباره رابطه تمام شده و نکاتی که باید در نظر بگیرید.

اگر می‌خواهید یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنید به یک سری نکات و توصیه‌ها باید توجه داشته باشید. که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

نقاط ضعفی که در گذشته وجود داشت را فراموش نکنید

شروع رابطه به عنوان یک رابطه جدید، می‌تواند وسوسه برانگیز باشد، اما این را در نظر بگیرید که از حقایق نمی‌توان چشم پوشی کرد، شما از قبل یک دیگر را شناخته اید و با یکدیگر بیرون رفته‌‌‌‌اید. بنابراین بسیار مهم می‌‌باشد که با خلق وخوی هم آشنایی داشته باشید و نقاط ضعفی که در گذشته با یکدیگر تجربه کرده‌اید را به یاد داشته باشید. با توجه به این موارد و اشتباهات گذشته، رابطه را ترمیم کنید.

مسائل قدیمی را به بحث بگذارید

 در بازگشت به رابطه قبلی احتمال ظهور مسائل و مشکلات قدیمی بسیار بالا می‌باشد. بنابراین مراقب باشید و بهنر است که پیش دستی کرده و به سمت آنها بروید. لازم نمی‌باشد که بدترین دعوایی که داشتید را بازهم ایجاد کنید، اما می‌بایست راجب مسائلی که سبب به وجود آدن دعوا شده‌اند را بررسی کنید . راجب آن صحبت کنید، این کار سبب می‌شود از وقوع اتفاق مشابه در آینده پیشگیری نمایید. همچنین بهترین زمان برای صحبت کردن راجب مسائل زمانی می‌باشد که هردوی شما آرام می‌باشید. به این دلیل که در این هنگام احتمال اینکه به نتیجه خوبی برسید بسیار بالا است.

 از آنچه که واردش می‌شوید، آگاهی داشته باشید

افراد قطعا تغییر می‌کنند، اما آن‌ها اغلب همانطور باقی می‌مانند. اصولا نباید انتظار داشته باشید که همه چیز پس از تمام شدن مرحله “شناخت دوباره شما” متفاوت بشود. برگشت به الگویی که در رابطه قبلی وجود داشته، در بین زوج‌ها بسیار رایج می‌باشد.

فرصت را برای ساختن یک رابطه اصولی از دست ندهید

گذشته را کاملا کنار بگذارید و این بار یک رابطه درست و اصولی را بسازید. همانطور  که در بالا ذکر کردیم بازگشت به رابطه قبلی دلایل متعددی دارد که برخی از این دلایل در بالا اشاره کردیم. در هر صورت هنگامی که  تصمیم به بازگشت به رابطه قبلی می‌گیریم. این نکته رادر نظر داشته باشید که، رابطه‌ای که به آن بازمی‌گردیم مثل یک رابطه کاملا جدید و بدون گذشته نمی‌باشد. می‌بایست بپذیرید در طی زمان جدایی امکان دارد که اتفاقات بسیاری رخ داده باشد. که ترمیم و درست کردن مجدد رابطه را کمی دشوار می‌کند.

 پس لازم می‌باشد که در این مسئله به طرز واقع گرایانه فکر کنیم. تصمیم و اقدام به بازگشت دوباره به رابطه قبلی با توجه به شرایط و موقعیت شما و رابطه‌ای که داشته‌اید. احتمال دارد یک تصمیم درست و یا غلط باشد. خیلی از روابط تمام شده، پس از بازگشت افراد به یکدیگر، مجددا  منجر به شکست می‌شوند. به این دلیل که افراد مشکلات و اختلاف نظر‌ها را به درستی حل نکرده‌اند. یا از مهارت‌های ارتباطی مناسبی برای ارتباط با یکدیگر برخوردار نمی‌باشند. شما به کمک مشاوره می‌توانید برای شروع رابطه تمام شده یک تصمیم درست بگیرید.

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *