رهایی از عشق یک طرفه

رهایی از عشق یک طرفه


رهایی از عشق یک طرفه امکان پذیر است یا خیر؟ چگونه می توانیم عشق یک طرفه را فراموش کنیم؟ چطور می توانیم بعد از اینکه عاشق کسی شدیم که هیچ حسی به ما ندارد به زندگی خود ادامه دهیم؟

یکی از دردناک ترین اتفاقاتی که ممکن است در زندگی عاطفی افراد رخ دهد عشق و علاقه ی یک طرفه است. اینکه کسی را دوست داشته باشیم و هیچ احساس متقابلی از او دریافت نکنیم ما را افسرده، گوشه گیر و ناامید می کند.

این ناامیدی باعث می شود فکر کنیم ادامه ی زندگی بدون او برایمان غیر ممکن است. اما این فکر تا وقتی است که تمام ذهن و خودآگاه و ناخودآگاه ما درگیر اوست. تمام مدت در حال فکر کردن به او هستیم. پس طبیعی است که نمی توانیم ذهن خود را از او رها کنیم. با 10 استراتژی رهایی از عشق یک طرفه که در طلوع سبز توضیح می دهیم یاد میگیریم چطور از عشق یک طرفه رها شویم.

رهایی از عشق یک طرفه
عشق یک طرفه چیست؟چطور از آن رها شویم؟

رهایی از عشق یک طرفه در 10 قدم

معمولا در احساست یک طرفه دختران ممکن است دچار آسیب های بیشتر شوند. عشق یک طرفه دختر کمی دشوارتر است. زیرا دختران نسبت به پسران احساساتی تر هستند و همچنین معمولا به راحتی نمی توانند عشق خود را ابراز کنند. برای همین ممکن است خیلی بیشتر از یک پسر آسب ببینند و سخت تر فراموش کنند. اما استراتژی های زیر برای هر دو گروه پسر و دختر در نظر گرفته شده است.

1-پذیرفتن

اولین استراتژی برای رهایی از عشق یک طرفه پذیرفتن است. تا مشکلی را نپذیرید نمی توانید آن را حل کنید. خودتان را گول نزنید. خود را با حرف هایی مانند اینکه او مرا را دوست داشت اما از روی غرور آن را ابراز نمی کرد، به من نگاه می کرد پس مرا دوست داشت، بعضی وقت ها به من لبخند می زد پس مرا دوست داشت و…

با این حرف ها فقط به خود دروغ گفته اید. باید بپذیرد که نشانه های عشق و علاقه کاملا واضح هستند و در نهایت هرکس به نحوی به علاقه ی خود اعتراف می کند. اگر اعترافی در کار نبوده پس باید قبول کنید که عشقی هم درکار نبوده. با پذیرفتن این موضوع می توانید راحت تر قدم های بعدی را برای رهایی بردارید.

2-دیگر درمورد آن صحبت نکنید 

چطور انتظار دارید بتوانید چیزی را فراموش کنید که مدام در حال فکر کردن یا صحبت کردن درمورد آن هستید. وقتی هرجا صحبت از عشق و علاقه می شود شروع می کنید به گفتن داستان عشق نافرجام خود نباید انتظار داشته باشید که بتوانید از این عشق رها شوید. پس از صحبت کردن مدام راجع به آن دوری کنید. این که در روزهای اول که غمگین، ناراحت و سردرگم هستید با دوست یا شخص مورد اطمینانی در مورد آن صحبت کنید هیچ اشکالی ندارد. اما بعد از آن دیگر در موردش صحبتی نکنید.

3-خودتان را سرزنش نکنید 

عشق بی پاسخ شما تقصیر هیچ کس نیست. نه تقصیر اوست نه تقصیر خودتان. خودتان را بابت این موضوع سرزنش نکنید. احتمالا به این فکر می کنید که شاید آن قدر دوست داشتنی نبوده اید، شاید مشکلی در شما بوده که او شما را دوست نداشته اما کملا در اشتباهید.شما هیچ مشکلی نداشته اید. شما فقط فرد مناسب خود را جذب نکرده بودید. درست در همین زمان کسی وجود دارد که شما را همانطور که هستید دوست دارد.

رهایی از عشق یک طرفه
ره های رهایی از عشق یک طرفه
4-به امروز فکر کنید

برای امرور چه کارهایی باید انجام بدهید؟ آیا باید به بانک بروید؟ آیا به آرایشگاه بروید؟ کلاس یا باشگاه دارید؟ با دوستتان قرار دارید؟ سعی نکنید کارهایتان را به تعویق بیاندازید. به زندگی روزمره تان ادامه دهید. فکر کردن به گذشته جز جذب انرژی های منفی و حال بد چیزی برایتان به ارمغان نمی آورد. پس سعی کنید برای رهایی از عشق گذشته در حال زندگی کنید و به آینده و اهداف بزرگتان فکر کنید. شما به این زندگی نیامدید که با جذب یک فرد اشتباه بخواهید همه چیز را کنار بگذارید.

5-گسترش حلقه ی ارتباطات 

دوستان جدید پیدا کنید. افراد جدید ملاقات کنید. غم و تنهایی مانند باتلاقی است که وقتی پا در آن می گذارید بیشتر و بیشتر در آن فرو می روید. احساسات منفی باعث می شوند شما بخواهید در منطقه ی راحتی خود بمانید اما در واقع این منطقه منطقه امنی برای شما نیست. پس سعی کنید با گسترش روابط خود و پیدا کردن افراد جدید روزها را تنهایی سپری نکنید. افراد جدید باعث ایجاد احساسات جدید در شما می شوند.

چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم؟

روش هایی که در این مقاله برای رهایی از عشق یک طرفه توضیح می دهیم را می توانیم برای فراموشی نیز استفاده کنیم. اما با این حال فراموش کردن کار راحتی نیست و برای اینکه بدانیم چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم نیاز به استراتژی های دیگری داریم.

مثلا بعضی از کارهایی که برای فراموش کردن عشق یک طرفه به ما کمک می کنند:

  • بخوابید.
  • غذاهای مورد علاقه تان را بخورید.
  • با دوستانتان بیرون بروید.
  • گریه کنید و احساساتان را تخلیه کنید اما به شرطی که دائمی باشد.
  • به مهمانی های خانوادگی یا دوستانه بروید.
  • به مسافرت بروید. این کار را تنهایی هم می توانید انجام دهید.
6-بیکاری ممنوع

زمان بیکاری خود را به حداقل برسانید هرچه زمان کمتری داشته باشید کمتر دچار افکار منفی می شوید. سرگرمی های جدید پیدا کنید. مثلا یک سریال طنز را شروع کنید، ورزش کنید.(ورزش باعث ایجاد هورمون های شادی مانند دوپامین و سروتونین می شود)، موزیک های شاد یا آرام بخش گوش کنید(موسیقی باعث ترشح هورمون دوپامین میشود)،در یک کلاس هنری ثبت نام کنید، به سینما یا تئاتر بروید و خیلی کارهای دیگری که می توانید خود را با آن ها مشغول کنید تا به روند فراموشی و رهایی از عشق یک طرف کمک کنید.

رهایی از عشق ممنوعه با استفاده از استراتژی امپاتی

7-امپاتی

امپاتی به معنای خود را جای دیگران قرار دادن است یعنی اینکه سعی کنیم دنیا را از دریچه چشم دیگران هم ببینیم. حال استراتژی امپاتی چطور می تواند به ما کمک کند که عشق یک طرفه را فراموش کنیم؟

خودتان را جای او قرار دهید. فکر کنید شخصی عاشق شما شده است که شما را او را دوست ندارید. چه می کنید؟ چه احساسی دارید؟ آیا شما مقصرید؟ آیا مشکلی در آن فرد وجود دارد؟ آیا می توانید خود را مجبور کنید که شما هم عاشقش شوید؟ خیر! شاید بااینکار بهتر بتوانید موقعیت را درک کنید و بپذیرید.

همچنین با استفاده از این استراتژی دیگر سعی نمی کنید خود را تغییر دهید. چون می پذیرید که مشکلی در شما وجود ندارد که بخواهید با تغیر آن شرایط را تغییر دهید.

8-توجه به عشق دو طرفه 

تصور اینکه عاشق کسی باشیم که بیشتر از خودمان عشاقمان است لذت بخش نیست؟ اینکه همانقدر که به ما به او توجه می کنیم و عشق می ورزیم در پاسخ علاقه و توجه بیشتری بگیریم خیلی احساس بهتری است. پس سعی کنید توجه خود را به عشق دو طرفه و زیبایی های آن معطوف کنید. و یا با استفاده از قانون جذب عشق یک طرفه  را به عشق دو طرفه تبدیل کنید.

رهایی از عشق یک طرفه
راه های رهایی از عشق یک طرفه

چطور خود را از عشق یک طرفه رها کنیم؟

با زمان

9-عجله نکنید

درست است که این جمله که زمان هر دردی را درمان می کند یک جمله ی کلیشه ایست اما شاید به این خاطر کلیشه ای شده که جمله ی درستی است. زمان شاید همه ی مشکلات را نه، اما خیلی از مشکلات را حل میکند. صبور باشید و به خود و قلبتان زمان بدهید تا از این اتفاق عبور کند. فراموشی یک شبه اتفاق نمی افتد. نه به راحتی می توان کسی را از قلب و ذهن پاک کرد و نه به سرعت می شود کسی را جایگزین کرد.

10-خیال پردازی نکنید

خود در رویای اینکه او هم روزی عاشق شما می شود، بالاخره روزی عشقش را ابراز می کند، ما نیمه ی گم شده ی هم هستیم و میتوانیم کنار هم خیلی خوشبخت باشیم و…غرق نکنید. با این خیال پردازی ها فقط میخواهید روزنه ای برای امید پیدا کنید. هیچ کس آنقدر مغرور یا خجالتی نیست که نتواند علاقه ی خود را چه کلامی چه رفتاری ابراز کند.

نشانه های عشق یک طرفه

یکی از راهکارهای که برای رهایی از عشق یک طرفه ذکر کردیم پذیرفتن بود. در واقع اولین استراتژی این بود که بپذیریم او به ما علاقه ای ندارد. و نباید خود را گول بزنیم یا خیال پردازی کنیم. اما شاید انجام این کار کمی سخت باشد. در واقع ناخودآکاه شما هنوز این موضوع را قبول نکرده و در حال تلاش است که نشانه ای پیدا کند که او شما را دوست دارد. پس ما باید نشانه های عشق یک طرفه را بشناسیم تا بتوانیم آن را فراموش کنیم.

مثلا یکی از این نشانه ها این است که او دوست دارد بیشتر اوقاتش را تنهایی و یا با دوستانش سپری کند تا با شما.

برای تشخیص عشق یک طرفه علاوه بر این نشانه ها که باید بدانید، تست روانشناسی عشق یک طرفه نیز وجود دارد.

؛؛شما می تونید از طریق تلگرام و واتس آپ با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید، ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستم؛؛

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *