چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم

چگونه  یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم ؟ چطور رابطه سرد شده را درست کنیم ؟ آیا بازگشت به رابطه تمام شده درست است؟ چطور رابطه از دست رفنه را احیا کنیم؟ این ها نمونه سوالاتی ست که ما در مواقعی که دچار بحران عاطفی و سردی در روابط عاطفی مان میشویم ازخودمان میپرسیم. ممکن است هر شخصی در هر شرایط با هر میزان تحصیلات و با هر مقام و درجه اجتماعی به بن بست در رابطه عاطفی برسند و یا خواستار ترمیم رابطه تمام شده خود باشند. گاهی تصمیم عجولانه یا از روی غرور راه برگشت به رابطه را سخت خواهد کرد.

طریقه مدیریت در رابطه بسیار موثر خواهد بود. گاهی تلاش های زیادی برای حفظ رابطه صورت میگیرد اما با شکست مواجه میشود. دلیل شکست های پی در پی چیست؟ شاید تلاش های اشتباه و راه غلط پاسخ مناسبی باشد.

چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم
چطور برای بهبود رابطه تلاش کنیم؟

تکنیک ان ال پی با تاثیر در ضمیر ناخودآگاه راه های بازگشت به رابطه را بررسی میکند.

آیا بازگشت به رابطه تمام شده درست است ؟

گاهی رابطه آن قدر سرد می شود و شیرازه اش را از دست میدهد که هر دو طرف رابطه به طور مصمم خواستار جدایی رابطه هستند. در ابتدای جدایی ممکن است هر دو طرف از تصمیمی که گرفتند راضی باشند ولی بعد از مدتی جدایی حس پشیمانی داشته باشند. در این زمان احساس میکنند تصمیم عجولانه ای گرفتند و میتوانستند به یکدیگر فرصت دوباره دهند.

در این مرحله از چگونگه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم ؟باید در ابتدا پاسخ مناسبی برای برای سوالات زیر داشته باشید:

  1. اشتباهاتی که باعث جدایی تان شده است را می شناسید؟ و حاضر هستید آن اشتباهات را تکرار نکنید؟
  2. برای برگشت به رابطه حاضرید از خود گذشتگی کنید؟
  3. چطور به رابطه برگردید و در عین حال ارزش شما حفظ شود؟
  4. راهنمایی هایی که میگیرید منطقی و علمی هستند یا ایده و نظر هر کسی در تصمیم شما تاثیر گذار است؟
  5. آیا رابطه تان آن قدر ارزش داشته است که به دنبال برگشت به رابطه هستید؟

چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم

احتمال بازگشت به رابطه

احتمال بازگشت به رابطه را باید در ابتدا بررسی کنیم. علل و عوامل مختلفی در ایجاد تنش و سردی در رابطه تاثیر گذار است. در ابتدا باید بررسی کنید آیا رابطه شما آن قدر باارزش بوده است که برای بهبود رابطه تلاش کنید؟ بعضی از دلایل جدایی، منطقی برای بازگشت ندارند. آزمون سنجش و احتمال بازگشت عشق در سایت طلوع سبز را میتوانید دنبال کنید.  ما در این قسمت به برخی از عوامل اصلی میپردازیم که واقعا ارزش برگشت به رابطه را ندارند و در صورت بازگشت ممکن است دوباره تکرار شود:

خیانت (راه برگشتی ندارد)

چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم
خیانت در عشق

خیانت در رابطه بسیار دردناک است، معمولا افرادی که در رابطه عاطفی به شریک خود خیانت میکنند در صورت بازگشت به رابطه و محیا شدن شرایط دوباره خیانت میکنند. بعضی از افراد وقتی تجربه و هیجان کار غیر اخلاقی را تجربه میکنند دیگر ترسی برای تکرار آن ندارند. طبق تحقیات 85 درصد از شروع روابطی که علت آن خیانت بوده با مشکل رو به رو شده و دوباره خیانت تکرار شده است.

شرط مالی برای بازگشت

اگر شریک عاطفی شما برای بازگشت به رابطه شرایط و شروط مالی گذاشته است شک نکنید این رابطه دوام نخواهد داشت. اگر کمی منطقی به ماجرا نگاه کنید، چیزی جزء سوء استفاده مالی از شما نیست. زمانی که ارزش های شما نادیده گرفته شود و در عوض منافع شخصی در اولویت باشد شک نکنید در ادامه راه، شما را ترک خواهد کرد.

فاصله

احتمال بازگشت در رابطه هایی که بعد از جدایی یکی از طرف رابطه شهر یا کشور را ترک کرده باشد بسیار سخت خواهد بود.

برگرداندن عشق از راه دور امکان پذیر است؟

ازدواج

اگر طرف مقابل شما بعد از جدایی رابطه با شما ازدواج کرده است دیگر تلاش شما برای بازگشت بی فایده است. وقت خودتان را تلف نکنید.

شرط های غیر اخلاقی

چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم

اگر در رابطه دوستی هستید و طرف مقابل برای جدا نشدن برایتان شروط غیر اخلاقی گذاشته و از شما تقاضای رابطه جنسی نامتعارف دارد، تن به این رابطه ندهید. بهتر است رابطه دوستی تان تمام شود تا برای حفظ آن رابطه تن به رابطه با شخصی دهید که تنها دلیل ماندن با شما ارتباط جنسی است. بازگشت به رابطه دوستی چه زمانی ارزش دارد؟

چگونه رابطه از دست رفته را دوباره شروع کنیم ؟

برای نتیجه گرفتن لازم است شما قدر ی صیور باشید و برای بدست آوردن زندگی مطلوبتان دست از تلاش بر ندارید. هر چیزی که با تلاش بدست بیایید ارزشمندتر خواهد بود. لازم است احساساتتان را کنترل کنید و به صورت غریزی و بدون فکر عمل نکنید.

ما در سایت طلوع سبز راه کارهای علمی و بر پایه روانشناسی را به شما میگوییم.

اشتباهات زیر را مطلقا انجام ندهید:چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم

  • تماس گرفتن پی در پی
  • التماس نکنید( با التماس حس ترحم و ضعیفی را در خود تقویت نکنید)
  • تهدید کردن
  • توهم داشتن( اکثر افراد در این شرایط توهم توطئه و دشمنی از اطرافیان را دارند)
  • نگرانی
  • ابراز احساسات افراطی
  • در دسترس بودن
  • برنامه ریزی برای رو در رویی یهویی!

به اتفاق ها یه جور دیگه نگاه کن!

چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم

یعنی برای درک بیشتر از حسی که شریکت داشته، دنیای اطراف را از دید او ببین. اشتباهات، پرخاشگری ها، قضاوت ها و…. را یک بار دیگر از دید طرف مقابلت مرور کن. تا درک مناسبی از احساسات و روحیه او داشته باشی. سعی کنید در طول رابطه بارها و بارها دید خودتان را تغییر دهید شاید بسیاری از اختلاف ها و مشکلات اصلا به وجود نیاد.

پذیرش واقعیت

برای موفقیت در بازگشت دوباره به رابطه در ابتدا لازم است واقعیت ها را بپذیرید. واقعیتی که اتفاق افتاده است جدایی ست. قبول کنید که شما در جدایی رابطه قرار دارید. هرچه سریع تر واقعیت را قبول کنید میتوانید برای بازگشت دوباره تلاش کنید. راه حل روانشناسان در این مرحله بعد از پذیرش جدایی، ممنوعیت ارتباط است. دیگر تماس نگیرید، پیام ندهید حتی واسطه نفرستید، به هر روشی ناراحتی خودتان را ابراز نکنید مثلا در فضای مجازی مطالب مرتبط به جدایی و غم و… منتشر نکنید.

کتاب بازگشت به عشق و ازدواج کاری از انتشارات سربرگ تازه به توضیح شش مرحله ای میپردازد.

ترمیم رابطه شکست خورده

چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم

ترمیم رابطه شکست خورده زمانی عملی خواهد شد که شما علت اصلی اختلاف و تنش در رابطه تان را شناخته باشید. ریشه یابی و تحلیل در رابطه با عوامل شکست رابطه تان قطعا به شناخت و تقویت نقاط ضعف شما کمک خواهد کرد. هیچ رابطه ای بدون دلیل شکست نمیخورد. شاید مهارت طرفین در حفظ و نگه داری رابطه ضعیف بوده است و به مرور زمان مشکلات شاخ و برگ پیدا کردند. پس با دانش این که هیچ رابطه ای بی دلیل با مشکل مواجه نمیشود سعی در شناسایی و ریشه یابی مشکل رابطه خود باشید.

چگونه رابطه سرد شده را درست کنیم ؟

رابطه زمانی رو به سردی میرود که مشکلی حتی کوچک در رابطه نادیده گرفته شود و به مرور زمان توجه ها کمتر و کمتر شود. مشکلات را حل نشده در رابطه رها نکنید. اگر مشکلات با صحبت کردن قابل حل هستند دریغ نکنید. اگر کاری نیاز به توضیح شما داشته است توضیح را فراموش نکنید. شریک زندگی تان را مشکوک نکنید. گاهی بسیار سخت گرفتن ها باعث مشکلات میشوند. برای داشتن رابطه ای گرم و صمیمی دروغ و پنهان کاری نداشته باشید. زندگی مشترک بر پایه اعتماد متقابل بنا شده است با حرکت های اشتباه اعتماد طرف مقابلتان را از بین نبرید. به دیگران اجازه دخالت در زندگی مشترکتان را ندهید. گاهی دخالت های اشتباه اطرافیان باعث سردی در روابط شما میشود. مشکلات شخصی تان را همه جا، جار نزنید.

شاید در ابتدای رابطه به دلیل هیجانات غریزی همه چی خوب پیش برود اما با گذشت زمان برای نگه داری رابطه تان نیازمند مهارت هایی در این زمینه خواهید بود.تکالیف برای برگرداندن عشقمان بهترین راه ها برای بازگشت در اختیار شما قرار میدهد.

چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم

چگونه رابطه خراب شده را درست کنیم؟

زمانی که شما با تحقیق و شناخت بیشتر به مشکلات اساسی طرفین پی بردید زمان آن رسیده است که مشکلات را حل کنید. خصوصیات اخلاقی منفی خودتان را شناسایی کردید؟ آیا زود از کوره در میروید؟ با تمرین و کنترل احساسات در زمان عصبانیت خشم خودتان را فرو ببرید. زمانی که شما فردی آرام در برخورد با مشکلات باشید طرف مقابلتان هم تشویق و هدایت به آرامش خواهد شد. به مرور زمان با کنترل خشم بر روی احساساتتان مسلط خواهید بود. خیلی از تنش ها و مشکلات از قضاوت ها، توهین ها در زمان خشم ایجاد خواهد شد. شما خودتان را تغییر داده اید اما در واقع دنیای شما تغییر خواهد کرد.

برای شروع دوباره آماده اید؟

اگر برای شروع دوباره آماده اید پس همراه شوید:

زمان

زمان چیز عجیبی ست. مشکلات با گذشت زمان کمرنگ تر خواهند شد. زمان مناسب برای هر کاری وجود دارد. اگر در ابتدای جدایی هستید گذشت زمان و ممنوعیت دیدار باعث دلتنگی و فروکش شدن خشم خواهد شد. پس زمان هم برای خودتان و هم برای طرف مقابلتان بسیار تاثیرگذار است. عجول نباشید

مسؤلیت پذیر باشید

اگر اشتباه از شما است مسؤلیت اشتباهتان را بپذیرید. قبول کردن اشتباه و تکرار نکردن دوباره آن اشتباه میتواند نقطه عطفی در طرف مقابل ایجاد کند.

ببخشید

برای داشتن آرامش توانایی بخشش یکدیگر را داشته باشید. شاید زمان در این بخش بسیار اهیت داشته باشد. به طرف مقابلتان زمان بدهید و خودتان هم سعی کنید ببخشید. کدورت ها مرور نکنید. برای بخشش گاهی فراموشی وقایع منفی کمک خواهد کرد.

مرور خاطرات زیبا

هر رابطه ای عاشقانه خاطرات زیبایی در دل خود دارد. برای بازگشت به رابطه و بخشش مرور خاطرات زیبا و احساسی نقش زیادی در دلتنگی و وابستگی طرفین دارد.

شما می تونید از طریق تلگرام و واتس آپ با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید، ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستم؛؛

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *