تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه

تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه


تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه امکان دارد؟ آیا می توانیم کسی را که علاقه ای به ما ندارد عاشق خود کنیم؟ آیا واقعا می شود عشق یک طرفه را از یک پایان تلخ نجات داد؟

اگر اکنون در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا آنقدر خوش شانس نبودید که عاشق کسی شوید که عاشقتان باشد و یک عشق یک طرفه را تجربه کرده اید و به هیچ عنوان هم حاضر به ترک او نیستید. برای همین می خواهید آخرین تلاش های خود را برای نجات عشقتان انجام دهید.

اما آیا می توانید این رابطه را نجات دهید؟ می توانید برنده ی بازی باشید که زندگی برایتان تدارک دیده؟

نگران نباشید! طلوع سبز قصد دارد در این مقاله با توضیح راه های تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه به شما کمک کند که برنده ی این بازی شوید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه
عشق یک طرفه چیست؟چطور در آن موفق شویم؟

راه های تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه

می توانیم عشق یک طرفه به عنوان یک اتفاق عذاب آور و گیج کننده تعریف کنیم. این عشق باعث احساس شک و تردید درباره ی خودمان میشود. آیا من به اندازه کافی خوب نیستم؟ چه مشکلی در من وجود دارد که او مرا دوست ندارد؟ من یک بازنده ام!

قبل از هر چیز باید این را بدانید که شما یک بازنده نیستید و هیچ مشکل و عیبی درباره ی شما وجود ندارد. او فقط شما را آن طور که می خواهید دوست ندارد. دلایل زیادی هم ممکن است برای این امر وجود داشته باشد مثلا اینکه او در شهر دیگری زندگی می کند، یا از شما بسیار کوچکتر است یا بسیار بزرگتر است، به شخص دیگری علاقه دارد، ممکن است هنوز برای داشتن یک رابطه ی عاطفی آمادگی نداشته باشد، شاید او شما را فقط به چشم یک دوست نگاه می کند نه یک معشوق یا بسیاری دلایل دیگر.

که در مواقعی می شود با چند استراتژی این مشکل را حل کرد. اما اول اجازه دهید برای تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه، تعریفی از عشق یک طرفه داشته باشیم و با برخی از نشانه های آن آشنا شویم تا با آگاهی بیشتر به حل این مسئله بپردازیم.

عشق یک طرفه چیست و چه نشانه هایی دارد؟

عشق یک طرفه که اصطلاحا به آن عشق فرهاد وار هم می گویند عشقی است که در آن بر خلاف علاقه و توجه شدیدی که عاشق به معشوق دارد، عاشق هیچ پاسخی مبنی بر وجود اشتیاق و توجه از جانب معشوق دریافت نمی کند.

در عشق های یک طرفه فرد یا می داند که معشوقش به او علاقه ی متقابل ندارد و با این حال او را دوست دارد یا در خیال خود تصور می کند که معشوقش هم او را دوست اما او خبر ندارد. در مواقعی که این مورد فراتر از حد خود رود روانشناسان از آن به عنوان بیماری پارانویا یاد می کنند.

عشق یک طرفه چه نشانه هایی دارد؟

تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه
نشانه های عشق یک طرفه را بشناسید

شاید شما به دلیل عشق و علاقه ی زیادی که به معشوقتان دارید و فکر می کنید که او هم شما را دوست دارد متوجه نشوید که در یک عشق یک طرفه هستید. پس نیاز دارید که نشانه های عشق یک طرفه را بشناسید تا خود را مطمئن کنید:

  • به طور واضح و آشکار متوجه هیچ علاقه و توجهی از سمت او نمی شوید.
  • متوجه جزئیات یا تغییرات در شما نمی شود.
  • حرف های شما را به سختی به یاد می آورد.
  • سعی می کند با شما ارتباط چشمی برقرار نکند.
  • موفقیت های شما برایش ارزش چندانی ندارد.
  • از بودن با دوستان خود بیشتر لذت می برد تا با شما.
  • وقت زیادی برای شما ندارد.
  • همیشه شما شروع کننده هستید و سر صحبت را باز می کنید، چه در چت چه حضورا.

این ها فقط برخی از نشانه های عشق یک طرفه هستند. برای مطمئن شدن از اینکه عشقی یک طرفه است یا خیر تست روانشناسی عشق یک طرفه نیز می تواند کمک کننده باشد.

رهایی از عشق یک طرفه یا نجات آن

ممکن است بعد از بررسی نشانه ها و مطمئن شدن از اینکه بدون وجود هیچگونه سوتفاهمی او واقعا به شما علاقه ای ندارد، تصمیم بگیرید از این عشق رها شوید. 10 قدم تا رهایی از عشق یک طرفه به شما کمک می کند تا از اسارت عشق بی وصالتان آزاد شوید.

اما اگر فکر می کنید که دلیل بی توجهی ها و نداشتن علاقه، سوتفاهم  یا عدم شناخت کافی نسبت به شماست پس حتما از روش های زیر برای تبدیل کردن عشق یک طرفه و تلختان به عشقی دو طرفه و شیرین استفاده کنید.

8 قدم تا تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه

درک کنید که تقصیر شما نیست

وقتی ما عاشق کسی می شویم که احساس متقابلی  از او نمی گیریم اولین کاری که می کنیم این است که شروع به عیب پیدا کردن در خودمان می کنیم این کاملا اشتباه است. در عوض ما باید یاد بگیریم چگونه یک پسر را عاشق خودمان کنیم .

دست از سرزنش خودتان بردارید. شما اشتباهی نکرده اید فقط در یک شرایط اشتباه هستید. درک کنید که این مسئله تقصیر شما نیست بلکه مربوط به اوست.

از احساسات خود مطمئن شوید

آیا این عشق است یا یک احساس گذرا؟ بسیاری از کسانی که عشق یک طرفه را تجربه کرده بودند اذعان داشتند بعد از مدتی متوجه شدند که فقط یک احساس گذرا بوده و همچین احساسی ارزش تلاش و سختی را نداشته. پس ابتدا از احساسات خود کاملا مطمئن شوید سپس وارد این جنگ شوید.

او را از افکار خود مطلع کنید

چطور می تواند به شما علاقه مند شود اگر که نداند شما به او فکر می کنید؟ یا اگر هم فکر می کنید چه فکری می کنید؟ بسیاری از احساسات چه منفی چه مثبت فقط در اثر یک سوتفاهم ایجاد می شوند. شاید او هم شما را دوست دارد اما نمی داند شما چه فکری راجب او می کنید؟ آیا شما هم او را دوست دارید؟ اجازه دهید بداند که چه در ذهن شما می گذرد. بگویید که به او فکر می کنید. مثلا میتوانید اینطور شروع کنید: دیشب آهنگی رو گوش میکردم که منو یاد تو مینداخت خیلی حس خوبی بهم دست داد.

یک دوست خوب شوید

ما داستان های زیادی دیدیم یا شنیدیم که دوستی های خوب تبدیل به عشق های بزرگ شدند. پس قبل از شروع یک رابطه باید سعی کنید ابتدا یک دوست خوب برای شخص مقابل شوید. یا حتی اگر همین الان در یک رابطه ی یک طرفه قرار دارید سعی کنید در درجه ی اول بهترین دوست و همراه برای او شوید تا بتوانید اعتمادش را جلب کنید. با این کار او می تواند نسبت به شما کاملا شناخت پیدا کند و تصمیم بگیرد دوستتان داشته باشد یا خیر. احساسات، ترس ها و علایق او را شناسایی کنید و مانند یک دوست هرجا که به کمک نیاز داشت در کنارش باشید.

تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه
برای تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه دوستش باشید

نکته ای که در این جا باید به آن توجه کنید این است که سطح انتظاراتتان را از او به صفر برسانید. و فقط به عنوان یک دوست کنارش باشید.

حد و مرض تعیین کنید

شاید این عشق باعث شود شما نتوانید برخی از احساسات یا رفتارهای خود را کنترل کنید. اما باید بدانید این عدم کنترل فقط شما را از او دورتر می کند. اینکه مدام پیگیرش باشید، از دوستان و نزدیکانش راجع به او سوال کنید یا … درست است که این کار اشتیاق شما را افزایش می دهد اما باعث می شود معشوقتان نسبت به شما احساس احتیاط کند. نشان دهید که شما تمام زندگیتان را به او اختصاص نداده اید. این کار شاید در بالیوود بسیار عاشقانه و رمانتیک باشد اما در زندگی واقعی جواب نمی دهد. باید نشان دهید که زندگی خودتان را دارید، تفریح می کنید، گردش می روید، با دوستان خود وقت می گذرانید و …

اجازه بدهید بهترین ها را در شما ببیند

این به آن معنا نیست که کار خارق العاده یا خاصی انجام دهید تا او را تحت تاثیر قرار دهید. یا بیش از حد تلاش کنید یا اینکه بخواهید عیب های خود را بپوشانید. برعکس شما باید صادق باشید و به او کمک کنید که بهتر شما را بشناسد و درک کند. مثلا لازم نیست اگر او از کوه نوردی خوشش می آید شما هم تلاش کنید کوه نورد شوید.

مثلا در عشق یک طرفه دختر، سعی می کند با زیبایی های ظاهری خود مانند اندام، چهره و … را پسر را عاشق خود کنند یا مثلا پسران با داشتن قد بلند یا بدن های فیتنسی و … دختر را به خود جذب کنند در صورتی که باید درون خود را به او نشان دهید. درست است که زیبایی و  آراستگی ظاهری بسیار مهم است اما بعد از اینکه او متوجه زیبایی های ظاهری شد شما نیاز به چیزی فراتر از ظاهر زیبا دارید.

نشان دهید چیزی در درون شما وجود دارد که به آن افتخار می کنید و آن چیز فقط داشتتن یک ظاهر زیبا نیست بلکه ممکن است یک ذهن زیبا یا یک قلب مهربان باشد.

خشمگین نشوید و احترام بگذارید

ممکن است از اینکه جوابی در برابر عشق خود دریافت نمی کنید عصبانی و خشمگین شوید و رفتارهای نادرستی انجام دهید. مثلا شروع به لجبازی کردن یا تحقیر او در جمع های دوستانه ی خود کنید. اما به خودتان یادآوری کنید که او شما را مجبور نکرده که دوستش داشته باشید پس به انتخاب او احترام بگذارید و صبور باشید.

افراد در این مرحله فکر می کنند دچار شکست عشقی شده اند. و گاه میبینیم که از عشق یک طرفه ی خود به عنوان یک شکست عشقی یاد می کنند و این سوال را از ما می پرسند که چگونه شکست عشقی را تحمل کنیم ؟ اما نباید نا امید شوید.

رابطه تان را با او حفظ کنید

تماس هایتان را با او قطع نکنید. گاهی به دلایل مختلف به او پیام بدهید. سعی کنید در مکان هایی که می دانید ممکن است حضور داشته باشد تصادفی او به دیدنشان بروید. نیازی نیست که حتما به سمتشان بروید همینکه شما را ببیند کافی است. اما به هیچ عنوان زیاده روی نکنید لازم نیست هر روز زنگ بزنید یا پیام دهید یا مدام به ملاقتش بروید. فقط برای اینکه حضور خود را به آن ها نشان دهید.

با این 8 راه تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه و همچنین استفاده از قانون جذب عشق یک طرفه شما هم می توانید در نهایت کسی را که عاشقش هستید عاشق خود کنید.

؛؛شما می تونید از طریق تلگرام و واتس آپ بصورت رایگان با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید، ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستم؛؛

۰۲۱۹۱۳۰۵۰۵۹

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

پاسخگویی از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ

09129305020

1 دیدگاه

  • ببین سلام من عاشق یه پسری شدم که 14 سالشه من دوسش دارم ولی اون دوسم نداره و این 8 راه حل فقط س7 تاش به دردم خورد بقیه رو نمیتونم انجام بدم حالا چیکار کنم واقعاااا اینو به من بگیدد؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *