احتمال بازگشت به رابطه

احتمال بازگشت به رابطه


احتمال بازگشت به رابطه

طبیعی است که پس از جدایی از معشوق افراد به دنبال بازگشت به رابطه باشند، اصرار و تلاش افراد برای برگرداندن رابطه از دست رفته پس از جدایی مسئله مهمی را به میان می آورد «یعنی احتمال بازگشت به رابطه »

تخمین احتمال بازگشت به رابطه هدف ما در این مطلب از سری مطالب بازگشت به عشق در طلوع سبز است، “فعالیت ما زیر نظر مستقیم آکادمی سربرگ تازه انجام می شود”

صحبت ها و نظرات زیادی درباره ی احتمال بازگشت به رابطه پس از جدایی در کتاب ها و ژورنال های روانشناسی تا به امروز مطرح شده. نقطه مشترک تمام این نظریه ها در قدم به قدم پیش رفتن و استفاده از متدد های روانشناسی و علمی است.

چه روشی برای بازگشت مناسب است؟

تیم سربرگ تازه سالهاست که با تحقیق و پژوهش در زمینه ترمیم روابط عاطفی اقدام به ارائه راه کار های قطعی و نتیجه بخش برای بازگشت به رابطه کرده است. و زلوع سبز نیز تحت نظر مستقیم آکادمی سربرگ تازه فعالیت میکند.

مطالعات و تحقیق های میدانی به ما این امکان را داده اند تا قدمی بزرگ در تعیین احتمال بازگشت به رابطه بعد از جدایی بردایم. ما موفقیت امروزمان را مدیون کاربران وفادار خود هستیم که با اعتماد به ما تمام مشکلاتشان بصورت کامل حل شده و به اهداف خود رسیده اند.

برای بازگشت دوباره به رابطه تمام شده در مرحله اول باید موضع خود را مشخص کنید، بهترین راه کار پس از جدایی ” قطع ارتباط” یا ” ارتباط خنثی ” است.

دوره ممنوعیت ارتباط قبل از برگشتن به رابطه

اگر شرایط رابطه شما مانند گزینه های زیر است سریعا ارتباط خود را بدون هیچ توضیح و اطلاعی قطع کنید، با عشقتان تماس نگیرید برای او پیام ارسال نکنید، در شبکات اجتماعی عکس های غمگین یا کنایه دار منتشر نکنید.

  • رابطه کاملا تمام شده.
  • رابطه بصورت یک طرفه بخاطر اصرار شما ادامه دارد.
  • رابطه تمام شده و طرف مقابل هیچ گونه پاسخی به تماس های شما نمی دهد.
  • طرف مقابل بخاطر دلسوزی و ترحم حاضر به قبول ادامه رابطه شده.

دوره ارتباط خنثی

افرادی که شرایط بهتری دارند، یعنی ارتباط آنها تمام نشده ولی عشقشان سرد رفتار می کند نیاز نیست بصورت کامل ارتباط خود را قطع کنند ولی باید این ارتباط محدود شود، کمتر تماس بگیرید، کمتر در دسترس باشید و از گفتن چند جمله خود داری کنید؛

  • دیگه منو دوست نداری
  • تکلیف منو مشخص کن
  • تو ترجیح میدی با دوستات باشی تا با من
  • تو با کس دیگه ای در ارتباط هستی
  • به من توجه کن

با استفاده از روش شش مرحله ای بازگشت به رابطه بعد از مدتی با تقویت ویژگی های فردی و آموزش مهارت های ارتباطی میتوان احتمال بازگشت به رابطه پس از جدایی را افزایش داد.

در یک تحقیق که بر روی 3,512 نفر از ثبت نام کنندگان دوره بازگشت به رابطه پس از جدایی انجام شد، تنها 20 درصد از افراد با هدف شروع دوباره ارتباط در دوره های بازگشت به رابطه شرکت کردند.

بیش از 40 درصد افراد فقط با هدف بازگشت برای تمام کردن دوباره ی رابطه و انتقام گرفتن از طرف مقابل از تکنیک های بازگشت به رابطه از دست رفته استفاده کردند.

و سایرین پس از مدتی دوری و انجام تمرین های تقویت اعتماد بنفس و عزت نفس اصلا دیگر به دنبال بازگشت به رابطه پس از جدایی نبوده اند. و توانسته اند زندگی آزادی را تجربه کنند. حقیقتی که بسیاری از کسانی که توانسته اند رابطه شان را برگردانند، درباره ی آن متفق القول هستند این است که :

برای بازگشت به رابطه پس از جدایی باید مراحل سختی را پشت سر گذاشت. و حتی بعد از بازگشت نیز هیچ تضمینی برای عاشقانه ماندن رابطه وجود ندارد. مگر اینکه به اندازه کافی به خودشناسی رسیده باشیم و با آمادگی کامل رابطه را آغاز کنیم.

رابطه محکوم به شکست

هر انسانی ممکن است پیش از دیدن نیمه ی گمشده خود رابطه های نافرجامی را تجربه کنند، اما بعد از یافتن او حتی اگر به جدایی برسند. بعد از روزها، ماهها و حتی سالها به رابطه عاشقانه شان بازخواهند گشت.

درست است که به گفته روانشناسان، بعد از شکست عشقی میلیونها انسان دیگر وجود دارند. که می توانند ما را خوشبخت کنند. اما ما فقط به دنبال بازگشت به رابطه از دست رفته مان هستیم. و میخواهیم بدانیم چگونه رابطه سرد شده را درست کنیم.

احتمال بازگشت به رابطه
احتمال بازگشت به رابطه

دلایل بازگشت به رابطه پس از جدایی

علت این اصرار به دانستن احتمال بازگشت به رابطه پس از جدایی بر اساس نظر دانشمندان احساس طرد شدگی و ترس از تنهایی است. روح انسان ماهیت اجتماعی دارد. و با از دست دادن رابطه در ناخودآگاه ما این حس تداعی میشود که بدون وجود عشق سابقمان ممکن است در تنهایی و سرمایی بی رحم به دور از عشقمان بمیریم.به همین دلیل است که برای بازگرداندن رابطه پس از جدایی حاضریم هر کاری انجام بدهیم.

به همین دلیل است که دوره های بازگشت به رابطه بر افزایش اعتماد بنفس تمرکز دارد. چرا که افزایش عزت نفس و تمرکز بر حال خوب خودمان کلید افزایش احتمال بازگشت به رابطه پس از جدایی است. طبق تحقیقات انجام شده التماس کردن برای داشتن یک فرصت دیگر در رابطه فقط میتواند ما را از اهدافمان دور کند.

بازگشت به رابطه پس از جدایی

حقایقی درباره ی بازگشت به رابطه پس از جدایی که لازم است بدانید:

  • زنان در بازگشت به رابطه پس از جدایی موفقتر از مردان عمل میکنند.
  • اکثرا در افراد بین 18 تا 24 سال بعد از بازگشت به رابطه احتمال جدایی دوباره بیشتر است.
  • افراد در سالهای آخر دهه 20 زندگیشان بیشتر درباره ی بازگشت عشق سابق فکر میکنند و موفق تر نیز عمل میکنند.

طبق تحقیقات تامپسون، با افزایش سن برقراری رابطه جدید سخت تر میشود. و در نتیجه بازگشت به رابطه در افراد با سن بالاتر موفق تر و پر طرفدارتر است.

 احتمال بازگشت به رابطه در افراد مختلف

پیش از این گفته شد که تنها 20 درصد از افراد در بازگرداندن و حفظ رابطه عاشقانه شان موفق بوده اند. این آمار یعنی حدود 526 نفر.که توانسته اند بعد از بازگشت به رابطه آنرا حفظ کنند. درباره ی داستان احتمال بازگشت به رابطه در افراد مختلفی که در این دوره شرکت کرده اند بخوانید.

 بازگشت به رابطه تمام شده زن 44 ساله

زنی 44 ساله بعد از 15 سال ازدواج، شاهد خیانت همسر 54 ساله اش بود.او مجبور شد برای قطع ارتباط کامل با همسر سابقش به شهر دیگری برای زندگی برود. طی دو سال کار کردن بر شخصیت و اعتماد بنفس خودش و تلاش برای تکیه بر خودش برای زندگی. سرنوشت به طرق مختلف این خانم و همسر سابقش را باهم روبرو میکرد.

اما اینبار دیگر این زن 44 ساله هدفش از زندگی را میدانست و به پایداری در خلق و خویش رسیده بود. هرچند هنوز هم به همسر سابقش تعلق خاطر داشت. اما حاضر نبود برای بازگشت به رابطه عاشقانه اش اهداف و استقلالش را زیر پا بگذارد. در نهایت روزی همسرش در فضای مجازی برایش پیامی فرستاد.

و این پیام جرقه ای برای شروع رابطه شان شد. اینبار هردوی آنها اعتماد بنفس کافی را برای برقراری یک رابطه سالم داشتند. هریک خودشان را به خوبی میشناختند. و توانستند رابطه پایدار و موفقی را با یکدیگر بسازند. او درباره ی این تجربه اش میگوید:

مهم نیست چقدر برایتان سخت است. برای مدتی همه چیز را رها کنید. و به دنبال زندگی خودتان بروید. چون هردوی شما نیاز به زمانی به دور از یکدیگر دارید.

 

احتمال بازگشت به رابطه
احتمال بازگشت به رابطه

بازگشت به رابطه پس از جدایی دختر 23 ساله

داستان دختر 23 ساله ای که بعد از تجربه جدایی 3 ماهه توانست رابطه از دست رفته اش را با دوست پسر سابقش برگرداند. او میگوید در این مدت انگار دنیا روی سر من خراب شده بود. دوست پسرم به من گفته بود که نیاز به فضایی دور از من دارد. و من هم به کمک دوره بازگشت عشق توانستم چند ماه با او هیچ ارتباطی برقرار نکنم. هیچ تماس یا پیامی در طول سه ماه بین ما رد و بدل نشد. سخت ترین کاری که تا به آن روز مجبور بودم انجام دهم این قطع ارتباط بود. اما انجامش دادم.

در نهایت وقتی یکبار اتفاقی دوست پسرم را در خیابان دیدم، احساسی که به خودم داشتم حس غرور و اعتماد بنفس بود. و حسی که او به من داشت حس تحسین بود. اینبار او پیشنها داد که به رابطه مان برگردیم. و اینبار پس از بازگشت به رابطه بعد از مدتی دوری همه چیز را خیلی آرام پیش ببریم. در رسیدن به همان رابطه عاشقانه ای که قبلا داشته ایم عجله نکنیم. و اینبار پیش از برداشتن هر قدم در رابطه مان حسابی درباره ی آن فکر کنیم.

او میگوید ما هنوز همدیگر را دوست داشتیم اما انسانهایی با دیدگاه متفاوت بودیم. حالا دیگر هردوی ما میدانستیم که بدون هم میتوانیم زندگی کنیم. اما به خاطر علاقه ای که نسبت به هم داشتیم تصمیم گرفتیم رابطه جدیدی را شروع کنیم. حالا آنها بعد از یک سال و نیم هنوز هم رابطه موفقی دارند. و میدانند که هر رابطه ای فرصتی برای شناخت بهتر خود است. آنها حتی دارند درباره ی ازدواج فکر میکنند. اما خانم درباره ی این بازگشت به رابطه میگوید:

هرچند شکست در یک رابطه تجربه خیلی سختیه اما میتونه فرصتی برای تقویت شخصیت خود و تصمیم گرفتن درباره ی هدف اصلی زندگی باشه. و گاهی این هدف بازگشت به رابطه است. و گاهی هدف تمام کردن رابطه ناسالم گذشته است. ما مجبور نیستیم حتما تصمیم اول را بگیریم. گاهی جدایی کامل راه حل واقعیه.

نکته ای درباره ی مثالهای بازگشت به رابطه پس از جدایی

دوستانی که درباره ی تجربه شرکت در دوره بازگشت رابطه پس از جدایی تمایلی به پخش اسمشان نداشته اند. به همین دلیل در مثال های بازگشت به رابطه پس از جدایی دختر 23 ساله و بازگشت به رابطه تمام شده زن 44 ساله از آوردن اسم آنها خودداری کردیم.

کلام آخر درباره ی احتمال بازگشت به رابطه

هدف از تمام چیزی که گفته شد این است که برای بازگشت به رابطه مرتکب اشتباه های همیشگی افراد نشوید. برای افزایش احتمال بازگشت به رابطه عشق سابقتان را تعقیب نکنید. مدام دنبال او نباشید. یا از اپلیکیشنهای بی خاصیت بازگشت رابطه یا عاشق کردن استفاده نکنید. گرفتن فال احتمال بازگشت عشق بی فایده است. دعا برای برگشتن شخصی که رفته نمیتواند موثر باشد. راز احتمال بازگشت به رابطه در افزایش عشق و احترام به خودتان خلاصه شده است. اعتماد بنفس شما موجب جذب هر آدمی از جمله عشق سابقتان به شما میشود.

پاسخگویی

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *