نیازهای ناخودآگاه

برطرف کردن نیاز های ناخودآگاه

در این مقاله تصمیم داریم نگاهی به نیاز های ناخودآگاه افراد و روش های برطرف کردن نیاز های ناخودآگاه بندازیم

چگونه نیازهای ناخود آگاه طرف مقابل خود را بشناسیم

نیازهای ناخودآگاه اشخاص میتواند مشترک و حتی کاملا متفاوت باشد. برای شناخت نیازهای ناخود آگاه هر فرد باید در رفتار و تیپ شخصیتی وی کنکاش کرد. این نیازها به دو دسته: نیازهای ناخودآگاه جمعی و نیازهای ناخودآگاه انفرادی تقصیم بندی میشوند.

{نیازهای ناخودآگاه جمعی}

این نیازها تقریبا بین همه انسان ها مشترک هستند. مانند نیاز به محبت، مورد توجه قرار گرفتن، برطرف کردن یکسری خواسته های ساده که جنبه مالی ندارند و …

{نیازهای ناخودآگاه فردی}

(هر فردی باتوجه به دوران کودکی، شرایط و فرهنگی که در آن رشت کرده نیازهای متفاوتی دارد که به مهمترین این نیازها اشاره میکنیم. )

1.فرض کنید فردی در کل دوران زندگی خود همیشه ترس را در کنار خود حس کرده است، ترس از تنها شدن، ترس از برقراری ارتباط، ترس از صحبت کردن در جمع، خب همانطور که حدس زدید نیاز ناخودآگاه یک شخص ترسو “شجاعت” است، یعنی اگر ما این نیاز را برآورده کنیم بصورت ناخود اگاه به طرف مقابل نفوذ پیدا خواهیم کرد زیرا ما عامل اصلی برطرف شدن یکی از مهمترین دقدقه های زندگی فرد بودیم.

  1. یکی دیگراز نیازهای ناخودآگاه انسان ها عقده حقارت است که توجه به این نیاز اهمیت زیادی دارد،ممکن است شخص در کل زندگی خود با این احساس حقارت روبرو شده باشد، از طرف خانواده دوستان و از طرف اطرافیان، باید این مشکل رو برطرف کرد. یعنی فرد رو از این عقده دور کرد در جایی که دیگران برخورد نامناسبی با وی دارن ما باید طرف مقابل خود را ارزش گذاری کنیم ومانع از بوجود آمدن این احساس منفی بشویم.
  2. نوازش: طبیعت انسان با نوازش گره خورده است. گاهی همین لمس کردن ساده طرف مقابل باعث ایجاد یک آرامش خاص میشود که در وابسته کردن تاثیر زیادی دارد. (این کار باید در رابطه صورت بگیرد نه در زمان جدایی)
  3. هدیه: جنبه هدیه دادن میتواند متفاوت باشد نباید بنا را برگران بودن این هدایا گذاشت، ارسال یک هدیه میتواند نشانگر توجه شما به طرف مقابل باشد.(این کار باید در رابطه صورت بگیرد نه در زمان جدایی)

5.محبت کلامی: افرادی که دارای شخصیت حساس میباشند به کلمات شما وا کنش زیادی نشان میدهند بهتر است کلمات خود را بادقت انتخاب کنید و بیشتر حرف های محبت آمیز بزنید.(این کار باید در رابطه صورت بگیرد نه در زمان جدایی)

  1. محبت رفتاری: یکی از بهترین روش های عاشق کردن طرف مقابل محبت رفتاری است که باعث میشود طرف مقابل به عشق و احساس شما با اطمینان بیشتری تکیه کند. یعنی باید شخصیت همایت گر و تاید کننده داشته باشید.
  2. تشویق: وقتی حامی عشقتان باشید و اورا تشویق کنید باعث میشود شما فردی مهم و جدا نشدنی در زندگی طرف مقابل باشید زیرا همیشه به دنبال تاید شما خواهد بود.
  3. همکاری اگر در کارهای خاص و یا حتی کار های روزانه طرف مقابل رو همرهی کنید شما به عنوان یک شخص مهم و قابل اعتماد که همیشه میتوان روی کمک او حساب کرد دیده خواهید شد.

این 8 مثال تمام نیاز های ناخودآگاه انسان ها در روابط نیست فقط مثال هایی مشترک در افراد است هر شخصی باتوجه به دوران کودکی و تیپ شخصیتی در رابطه نیازهای متفاوتی دارد که باید تحلیل شخصیت انجام بگیره تا نیاز ناخودآگاه شخص مشخص بشه، بعضی افراد نیاز به موفقیت دارن بعضی ها نیاز به دیده شدن بعضی ها درک شدن، احساس مهم بودن، بعضی ها نیاز دارن احساس کنن توانایی بالایی دارن احساس کن میشه بهشون تکیه کرد، بعضی افراد نیاز دارن تکیه کنن میبینید که نیاز های ناخودآگاه متفاوت و گسترده است. برای بازگشت عشق برطرف کردن نیازهای ناخودآگاه اهمیت و کاربرد بالایی دارد.

برای آشنایی با مراحل و تکنیک ها همچنین پرسش سوالات خود میتوانید به تیم مشاوره سربرگ تازه از طریق تلگرام و واتس آپ پیام ارسال کنید.

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

مقالات مرتبط:

تکنیک های ساده برای بازگشت به رابطه از دست رفته

قانون جذب چیست؟

قانون جذب عشق

تکنیک های برنامه ریزی و نفوذ به ضمیر ناخودآگاه

چگونه دیگران را تغییر دهیم

چگونه ارتعاش بفرستیم

چگونه عشق بورزیم

در روابط دست نیافتنی باشید نه در دسترس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *